نرم افزارحسابداری صدگان

شاخص کل بورس افزایش یافت.

0 605

حسابداراپ

 در دادوستدهای روز جاری در حالی که بازار با فضایی نیمه تعطیل مواجه بود، سهام‌های بزرگ و تاثیر گذار تالار شیشه‌ای باعث افزایش شاخص‌ها شدند.

.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که تهران به دلیل آلودگی هوا در تعطیلی دو روزه به سر می برد ، تالار شیشه ای حافظ در این روز با رشدی آرام مواجه شد.

.

بر همین اساس شاخص کل ۵۷ واحد صعود کرد و در رقم ۳۳هزار و ۷۳ قرار گرفت. نمادهای پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، ملی مس و چادرملو بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد این متغیر داشتند.
 .

این در حالی بود که نمادهای مخابرات، ایران خودرو و پتروشیمی کرمانشاه با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، مانع رشد بیشتر این متغیر شدند. بازار امروز شاهد رشد ۶۴ واحدی شاخص صنعت نیز بود. همچنین شاخص بازار اول ۳۵ واحد و شاخص بازار دوم ۱۶۴ واحد بالا رفت.
 .

معامله گران در این روز نیمه تعطیل بورس تهران، ۴۶۷ میلیون برگه سهم و حق تقدم را در ۲۸ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند. ارزش معاملات این روز بازار بیش از یکهزار و ۲۸۹ میلیارد ریال بود، همچنین در پایان معاملات سه شنبه ارزش روز بازار در ارقام بالای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.
 .

توجه معامله گران به نمادهای سیمان قائن، صنایع شیمیایی فارس، معادن منگنز ایران، ایران یاسا تایر، نورد وقطعات فولادی،توسعه شهری توس گستر و صنایع شیمیایی سینا باعث شد این نمادها در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت قرار بگیرند.
 .

پندار سیستم

این در حالی بود که نمادهای پشم شیشه ایران، حمل و نقل پتروشیمی، کشت و صنعت پیاذر، لبنیات کالبر، سامان گستر اصفهان، کشت و صنعت چین چین و توسعه صنایع بهشهر ۱۰ نمادی بودند که بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. پربیننده ترین نمادهای بازار نیز پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، کالسیمین، سرمایه گذاری معادن و فلزات،ملی مس، بانک ملت و سایپا بودند.
 .

سهامدارن سنگین ترین صفهای خرید را برای نمادهای پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی شیراز، مپنا، فولاد خراسان،نورد و قطعات فولادی و فولاد امیر کبیر کاشان تشکیل دادند.
 .

این در حالی بود که سنگین ترین صفهای فروش متعلق به نمادهای ایران تایر، داروسازی اسوه، داروسازی فارابی، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، گروه صنعتی ملی، لبنیات کالبر و پارس دارو بود،همچنین بیشترین حجم معاملات نیز در نمادهای سایپا، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری خوارزمی، توسعه معادن روی، ملی مس، فولاد مبارکه و بانک ملت ثبت شد.

.

————————————————————————————————————–

لينك مرتبط:

– بورس رکورد زده است؛ کدام رکورد؟

– جهش قیمت سهام متناسب با نرخ تورم

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.