نرم افزارحسابداری صدگان

تداوم روند مثبت پیمانکاران بورس

0 594

حسابداراپ

با توجه به نوسانات اخیر در نرخ ارز و مشکلات ایجاد شده برای این گروه در خصوص بدهی های ارزی ، مورد بی توجهی سرمایه گذاران و بازار قرار گرفته بودند. اما با ایجاد ثبات در بازار ارز، شاهد بازگشت اقبال به سهام آنها هستیم.

.

تغییر استراتژی فعالان در بورس بر مبنای شرایط بازار و رفتار دیگر سرمایه گذاران، یکی از مهمترین نکاتی است که بایستی در هر برهه ای از زمان به عنوان یک نکته اساسی مدنظر قرار گیرد. بطوریکه فعالان بایستی سعی کنند با تحلیل به موقع و دقیق موقعیت های بازار و برای جلوگیری از زیان در معاملات، خود را با تغییرات بازار همراه سازند و با عکس العمل های سریع، هوشمندانه تر عمل کنند.

.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق گفت: در پی رشد بازار سرمایه، بسیاری از صنایع به دلیل مسایل پیرامونی بهای ارز با نزول قیمت سهام مواجه شده بودند. اما با ایجاد ثبات در قیمت دلار، برخی سهم ها با اقبال بازار مواجه شدند که سهام شرکت های حفاری شمال، مپنا، ماشین سازی اراک، آذراب، ایران ترانسفو و برخی دیگر شرکت های پیمانکاری از این قبیل می باشند.

.

حمید اعرابی افزود: این در حالی است که با توجه به نوسانات اخیر در نرخ ارز و مشکلات ایجاد شده برای این گروه در خصوص بدهی های ارزی مورد بی توجهی سرمایه گذاران و بازار قرار گرفته بودند. اما با ایجاد ثبات در بازار ارز، شاهد بازگشت اقبال به سهام آنها هستیم.

پندار سیستم

.

وی تداوم این روند مثبت را در سهام آنها برای هفته های آتی اشاره کرد و گفت: شرکت های مذکور دارایی های بسیار ارزنده ای را در اختیار دارند. از این رو نمادهای این گروه حجم قابل توجهی از ارزش بازار را به خود اختصاص می دهند.

.

این کارشناس بازار سرمایه از میان بودجه های برآوردی آنها تسعیر درآمدها و هزینه های برخی از شرکت ها به بهای دلار و برخی دیگر به نرخ برابری یورو را موجب تعدیل مثبت این شرکت ها دانست و افزود: شرکت های پیمانکاری با پروژه ها و طرح های توسعه ای که برای بهره برداری در آینده نزدیک در دست اقدام دارند و با فرض رشد ۱۰۰ درصدی قیمت سهام آنها، می توانند به ارزش واقعی خود در بازار دست یابند.

.

اعرابی در خاتمه از شرکت صدرا به عنوان لیدر بازار در گذشته یاد کرد و گفت: به دلیل ادامه تحقق زیان در این شرکت طی سال جاری و انتقال نماد “خصدرا” به بازار پایه فرابورس، از این پس سهم مذکور تأثیر چندانی در روند گروه تجهیزاتی نخواهد داشت.

.

البته در حال حاضر واژه لیدر جایگاهی در بازار سرمایه ندارد، چراکه هر صنعت ارزنده ای باید مورد توجه بازار و سرمایه گذاران قرار گیرد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.