نرم افزارحسابداری صدگان

بانک مرکزی نرخ تورم آبان را اعلام کرد.

3 752

حسابداراپ

رئیس کل بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به آبان ماه امسال را ۲۶.۱ درصد اعلام کرد.
.
محمود بهمنی در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی نرخ تورم آبان ماه را نهایی کرده است؟ گفت: نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آبان ماه ۱۳۹۱ نسبت به دوازده ماه منتهی به مهرماه ۱۳۹۰ معادل ۲۶.۱ درصد بوده است.
.
در حالی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به آبان ماه امسال به۲۶.۱ درصد رسیده که این نرخ در مدت مشابه در مهرماه ۲۴.۹ درصد بوده است.
.
پیش از این، بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به شهریورماه را ۲۴ درصد، مردادماه ۱۳۹۱ را ۲۳.۵ درصد، تیرماه را ۲۲.۹ درصد، خردادماه را ۲۲.۴ درصد، اردیبهشت ماه را ۲۲.۲ درصد و فروردین ماه را ۲۱.۸ درصد اعلام شده بود.
در همین حال، عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران امروز از توقف اعلام نرخ تورم توسط بانک مرکزی از فروردین ۹۲ و واگذاری این مسئولیت به مرکز آمار و همچنین تغییر سال پایه محاسبه نرخ تورم از ۸۱ به ۹۰ خبر داده و گفته است: با تغییر سال پایه، نه تنها سبد کالاهای مورد بررسی تغییر می‌کند بلکه روش‌های محاسباتی و جمع آوری اطلاعات نیز مانند مضنه‌های قیمتی به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد.
.
منبع: خبرگزاری مهر
.
محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. افسانه می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    من دانشجوی سال سوم حسابداری هستم و برای انجام یک پروژه روی شرکت حفاری شمال به چند سوال برخوردم که امیدوارم شما کمکم کنید اول اینکه آیا برای این شرکت در بودجه دولت برنامه ایی در نظر گرفته شده؟و دوم اینکه به نظر شما مواد اولیه ایی که مورد نیاز شرکت است چیست؟
    لازم به ذکر است که فعالیت این شرکت عملیات حفاری به منظور اکتشاف و بهره برداری مخازن نفت و گاز وخدمات جانبی است.

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    متاسفانه اطلاعي دراين خصوص ندارم اما بهترين مرجع براي پاسخگويي همان شركتي است كه شما مقرر شده راجع به آن پروژه خود را تكميل كنيد.
    موفق باشيد.

  3. افسانه می گوید

    متشکرم
    موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.