نرم افزارحسابداری صدگان

عرضه‌کنندگانی که به تعهداتشان عمل نکنند، از بورس کالا اخراج می‌شوند

0 536

حسابداراپ

عرضه کنندگانی که مطابق سقف عرضه‌ای که در امیدنامه آنها آمده، محصولشان را در بورس کالا عرضه نکنند، از بورس اخراج شده و در این صورت، قیمت‌گذاری محصولات این شرکت‌ها ازطریق سازمان حمایت انجام می‌شود.

.

عرضه کنندگانی که مطابق سقف عرضه‌ای که در امیدنامه آنها آمده است، محصولشان را در بورس کالا عرضه نکنند از بورس اخراج شده و در این صورت، قیمت‌گذاری محصولاتشان توسط سازمان حمایت انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به شائبه هایی که درخصوص نقش بورس کالا در گرانی‌ها اعلام شده است، اظهار داشت: در همین راستا، جلساتی را با سازمان حمایت برگزار کردیم و مقرر شد تا سازوکارهای درستی برای عرضه از یک سو و واقعی شدن تقاضا در سایت بهین یاب تدارک ببینیم.

.

صالح‌آبادی با اشاره به اینکه تعادل در عرضه و تقاضا دارای دو جنبه است، اظهار داشت: از یک سو بحث تقاضا مطرح است و از سوی دیگر بحث عرضه است.

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به اینکه ورود تقاضا به سایت بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز به انجام اصلاحاتی برای واقعی شدن تقاضا دارد، خاطرنشان کرد: در همین رابطه، موافقت‌هایی با این وزارتخانه شده است تا تقاضاها واقعی شود.

دکتر صالح‌آبادی با تاکید بر اینکه برخی از تولیدکننده‌ها مطابق با پروانه خود تولید نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: بعضی از تولیدکننده‌ها هم هستند که پروانه تولید گرفته‌اند اما اصلا تولیدی ندارند.

پندار سیستم

.

وی با تاکید به اینکه بر همین اساس باید پروانه‌ها به روز شود، تصریح کرد: با اصلاح شدن پروانه‌ها تقاضاها واقعی می شود .

رییس سازمان بورس با بیان اینکه در بخش عرضه هم عرضه‌کننده‌ها باید حداکثر عرضه را داشته باشند، خاطرنشان کرد: بر این اساس شرکت‌ها مطابق با تعهد عرضه که در امیدنامه آنها اشاره شده است باید به عرضه محصولات خود در بورس کالا بپردازند.

وی افزود: در صورتی که تولید کننده به عرضه خود وفادار نباشد آن محصول از بورس خارج شده و مشمول قیمت‌گذاری سازمان حمایت خواهد شد.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه برخی شرکت‌ها کمتر از تعهد خود عرضه می‌کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس با استفاده از ابزارهای قانونی، تولیدکننده‌ها موظف به انجام تعهدات خود خواهند شد.

.

وی اظهار داشت: با این سازوکار، عرضه و تقاضا به تعادل می‌رسد ضمن اینکه ما در تمام محصولات با مشکل عرضه مواجه نیستیم که یکی از محصولات، محصولات پلیمری هستند که شرکت ملی پتروشیمی با واردات این محصولات می تواند مشکل را برطرف کند.

دکتر صالح‌آبادی در پایان اظهار داشت: در مواردی هم که کمبود عرضه وجود داشته باشد از روش تسهیم به نسبت استفاده می شود. 
رییس سازمان بورس روز چهارشنبه به مدت دو ساعت از نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بازدید و با نمایندگان رسانه های فعال در حوزه بازار سرمایه به گفت وگو پرداخت.
سخنگوی سازمان بورس در این بازدیدها با تجلیل از تلاش‌های رسانه‌ها در توسعه و شفافیت بازار سرمایه اظهار امیدواری کرد تا آنها با به‌کارگیری شیوه‌های جدید و متنوع تعامل مطلوب خود را با ارکان مختلف این بازار همچون گذشته ادامه دهند.
.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.