نرم افزارحسابداری صدگان

معافیت مالیاتی در صورت فوت براي خريداران بيمه عمر

0 647

حسابداراپ

خبرگزاری فارس- مدیر بیمه اشخاص بیمه معلم با اشاره به مزایای بیمه‌های عمر در مقایسه با سرمایه‌گذاری بانکی گفت: خریداران بیمه عمر می‌توانند از پوشش تکمیلی برای درمان بیماری‌های خاص و همچنین معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

.

سعید گیوه‌چی در مورد وضعیت بیمه‌های عمر و میزان استقبال از آن اظهار كرد: سرمایه‌گذاری در بیمه‌‌های عمر و تامین آتیه در کشور به شدت گسترش پیدا کرده و در سال‌های اخیر مورد تاکید بیمه مرکزی قرار گرفته است.

.
افزایش تقاضای بیمه عمر
مدیر بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه معلم با بیان اینکه در گذشته این رشته بیمه‌ای ضریب نفوذ پایینی در کشور داشت، افزود: خوشبختانه از سال گذشته با رشدی که در تقاضا اتفاق افتاده وضعیت رو به بهبود است.

.
به گفته وی، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تغییر آیین‌نامه‌های گذشته و ابلاغ آیین‌نامه‌های جدید در گسترش بیمه عمر تاثیر زیادی داشته، اما در واقع با این حال گام اول برداشته شده است. 

.
گیوه‌چی با اشاره به اینکه تفاوت‌ زیادی در خرید بیمه‌های زندگی در مقایسه با سرمایه‌گذاری در بانک وجود دارد که در حال بازاریابی با رویکرد بیان این تفاوت‌ها به مشتریان هستیم.
مدیر بیمه اشخاص بیمه معلم در خصوص مزایای خرید بیمه‌های عمر اظهار كرد: سود بیمه‌های عمر در بلندمدت بسیار بالاتر از سود بانکی است، ضمن اینکه بیمه‌گذار سرمایه‌گذاری را به صورت اقساط ماهانه انجام می‌دهد در حالی که این کار در بانک امکان‌پذیر نیست. وی ادامه داد: خریدار بیمه عمر می‌تواند بعد از گذشت ۲ سال از خرید بیمه‌نامه تا ۹۰ درصد اندوخته‌اش را بدون مراحل اداری و ضامن به صورت وام دریافت کند.

پندار سیستم

.
معافیت مالیاتی و درمان بیماری‌های خاص با خرید بیمه عمر
گیوه‌چی با اشاره به مشکلات قانونی بعد از فوت سرمایه‌گذار بانک نظیر دخالت مراجع دولتی برای کسورات مالیاتی است، گفت: در شرکت‌های بیمه پرداخت مستمری و غرامت فوت بدون کسر مالیات و به فردی که بیمه‌گذار در هنگام خرید بیمه‌نامه مشخص کرده، انجام خواهد شد.

.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به وجود پوشش تکمیلی درمان در بیمه عمر در هنگام بروز امراض خاص، بیمه‌گذار می‌تواند از آن محل بخشی از هزینه های درمان را بپردازد.

.
وی گفت: همچنین طبق مصوبه‌ای که اوایل سال توسط بیمه مرکزی ارائه شده حداقل سود تضمین شده بیمه‌های عمر کوتاه‌مدت تا ۵ سال از ۱۵ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافت و ما نیز در حال محاسبات آماری این موضوع هستیم و از ابتدای مهرماه این موضوع عملیاتی خواهد شد. گیوه‌چی در مورد مسائل مطروحه در کارگروه بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه‌گران گفت:

.

اغلب بحث‌ها در خصوص محاسبات اکچوئری بیمه‌ها، حمایت از بیمه‌گذاران، نحوه بازاریابی و هماهنگی شرکت‌ها برای ارائه صحیح بیمه‌نامه‌های عمر است. مدیر بیمه اشخاص بیمه معلم در مورد فعالیت‌های این شرکت در زمینه بیمه عمر اظهار كرد: محصولات زیادی از جمله بیمه سلامت و سرمایه‌گذاری در این رشته بیمه‌ای تدوین شده که مخاطبان آن اقشار مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، جوانان و بازنشستگان است.

.
پرداخت مشارکت در منافع به علاوه سود تضمینی به بیمه‌گذاران
وی تصریح کرد: سعی شرکت بر این است که به نحوی با اندوخته‌های مردم سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد که سودی که به بیمه‌گذاران پرداخت می‌شود بیش از سود بانک باشد.
گیوه‌چی افزود: در این راستا سال گذشته سود تضمینی بیمه‌های عمر ۱۵ درصد تعیین‌شده بود، اما با سرمایه‌گذاری صحیحی که صورت گرفت، علاوه بر این میزان سود، ۶ درصد سود به عنوان مشارکت در منافع نیز به بیمه‌گذاران پرداخت شد.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.