نرم افزارحسابداری صدگان

راه اندازی دو ابزار جدید برای افزایش نقدشوندگی بورس تهران

0 728

حسابداراپ

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: سلف سهام و معاملات اعتباری، دو ابزار مالی جدیدی هستند که برای افزایش نقدشوندگی در بورس تهران راه اندازی خواهند شد.
.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر حسن قالیباف اصل روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با رسانه ها با بیان مطلب فوق افزد : شرکت بورس مطالعات زیادی را بر روی ابزارهای مالی جدید انجام داده است تا تنوع ابزارها در بازار سهام افزایش یابد.

 .
وی ادامه داد : هم اکنون دستورالعمل معاملات سلف سهام درکمیته فقهی سازمان بورس قرار دارد تا مسائل شرعی آن مورد بررسی قرار گیرد.

.
مدیرعامل شرکت بورس اظهار داشت : دستورالعمل اجرایی معاملات اعتباری در دستورکار این شرکت قرار دارد که راه اندازی این معاملات می تواند به نقدشوندگی در بورس تهران کمک کند.

.

پندار سیستم

دکتر قالیباف اصل توسعه و تکمیل نرم افزار قراردادهای آتی سهام ، تکمیل نرم افزار معاملاتی اوراق اختیار معامله ، امکان سنجی اوراق مشارکت با ویژگی های جدید و صندوق های پوشش ریسک را از دیگر برنامه های مهم شرکت بورس در حوزه راه اندازی ابزارهای جدید مالی اعلام کرد.

 .
وی با بیان اینکه هفت هدف کلان برای شرکت بورس ترسیم شده است، گفت : ارتقای سطح بازار سرمایه در تامین مالی فعالیت های مولد اقتصادی، بکارگیری مقررات و رویه های موثر برای حفظ سلامت بازار و رعایت حقوق سهامداران، تعمیق و گسترش بازار و تسهیل در دسترسی به آن با بهره گیری  فرایندهای به روز، توسعه دانش مالی و گسترش فرهنگ سهامداری، رعایت اصول پاسخگویی و شفافیت در بازار و توسعه مستمر دارایی فیزیکی و سرمایه های انسانی در سرلوحه تمامی فعالیت ها و برنامه های شرکت بورس قرار دارد.

.
دکتر قالیباف اصل خلق ارزش برای ذینفعان را هفتمین هدف کلان شرکت بورس اعلام کرد، اظهار داشت : یکی از وظایف مدیریت این شرکت در کنار فعالیت هایی که در بعد ملی انجام می دهد، خلق ارزش برای سرمایه گذاران است تا آنان بتوانند سود مناسبی را به دست آورند.

 .
وی شناسایی ناشران برای ورود به بورس تهران را از دیگر برنامه های این شرکت اعلام کرد و افزود : جلسات متعددی با شرکت های بزرگ انجام شده است به طوریکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی آمادگی خود را برای ورود شرکت های زیر مجموعه اش به بورس تهران اعلام کرده است.

 .
مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه بازار ابزار بدهی در این شرکت راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد : امیدواریم با انتشار اوراق مشارکت دولتی و شرکتی بیشتر بتوانیم این بازار را تقویت کنیم.

 .

قالیباف اصل طبقه بندی شرکت ها، برگزاری میزهای صنعت به منظور مدیریت ریسک صنایع، بکارگیری نرم افزارهای مکانیزه نظارتی و برگزاری دوره های آموزشی را از دیگر برنامه های شرکت بورس در سال ۹۱ ذکر کرد.

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.