نرم افزارحسابداری صدگان

«اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز» سوم مهر ماه اجرایی می شود

0 553

حسابداراپ

نشست ویژه دکتر بهمنی با وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رییس صندوق توسعه ملی در خصوص طرح تخصیص ارز برای واردات کالاهای اولویت ۲ به بعد‌ روز شنبه مورخ ۱/۷/۹۱ در محل وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد.

.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ دکتر بهمنی ضمن بازدید از اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز در وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، این طرح را بسیار خوب و سودمند ارزیابی کرد و گفت : این طرح از روز دوشنبه مورخ ۳/۷/۱۳۹۱ به صورت یکپارجه و سراسری اجرایی خواهد شد . وی درخصوص سازو کار این اتاق گفت : اولویت های ۳ به بعد ، قرار است با نرخ ۲ درصد زیر قیمت بازار ارز دریافت کنند و مبنای تعیین نرخ ، میانگین بازار ارز است. 

.
رییس شورای پول و اعتبار با بیان این نکته که ارز تخصیص یافته به گشایش کنندگان در این اتاق مربوط به دولت و بانک مرکزی نیست ، عنوان نمود: بخشی از این ارز متعلق به صادر کنندگان ، پتروشیمی و بخشی دیگر مربوط به  صندوق توسعه ملی است که آن را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهد تا به متقاضیان تخصیص یابد.

پندار سیستم

.
 رییس کل بانک مرکزی درخصوص میزان ارز تخصیص یافته به متقاضیان گفت: اولویت های ۳ به بعد به هر میزان افزایش پیدا کند ، ارز در اختیارشان قرار خواهیم داد و امیدواریم با این روند ، کاهش تقاضا در بازار آزاد آغاز شود و قیمت ارز کاهش یابد.

.
 دکتر بهمنی در پایان با اشاره به این که شرکت‌های غیر‌دولتی نیز می توانند ارزشان را عرضه کنند ، گفت: صادر کنندگان ، شرکت های غیر دولتی و حتی خانواده ها و اشخاصی که ارز دارند می توانند ارزشان را به صورت مستقیم ، بدون واسطه و از طریق بانکها با هماهنگی بانک مرکزی و به نرخ روز در اختیار وارد‌کنندگان قرار دهند.

.

منبع : سايت بانك مركزي

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.