نرم افزارحسابداری صدگان

آخرين تصميمات براي گسترش عملكرد مركز مبادلات ارزي

0 547

حسابداراپ

مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت آخرين تصميمات براي گسترش عملكرد مركز مبادلات ارزي را اعلام كرد و گفت: برخي از اين تصميمات حاصل كارگروه مشترك دولت و مجلس است و برخي ديگر توسط كميته عملياتي مركز اتخاذ شده است.

.

غضنفری افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است سه بانك عامل جديد از بانك‌هاي خصوصي به جمع بانك‌هاي فعال در مركز (ملت، جهاد كشاورزي) بپيوندند تا تحت عنوان پنجره واحد در قالب يك ميز، نمايندگان اين بانك‌ها در اين محل به ارائه خدمات بپردازند. استقرار نماينده گمرك در مركز مبادلات ارزي موضوع ديگري است كه غضنفري به آن اشاره كرد و گفت: قرار است ميزي براي پاسخگويي به پرسش‌هاي وارد‌‌كنندگان در خصوص اولويت‌هاي يك و دو (كالاهاي استراتژيك و اساسي) اختصاص يابد.

.

پندار سیستم

غضنفري تصريح كرد: به منظور رقابتي کردن قيمت گذاري ارز مقرر شد قيمت‌هايي كه هر روز ساعت ۸ صبح اعلام مي‌شود، به گونه‌اي باشد كه در مقايسه با ارز بازار آزاد كه صرافان هزينه‌هاي انتقال آن را بر عهده مي‌گيرند، براي وارد‌‌كنندگان توجيه‌پذير باشد. وزير صنعت، معدن و تجارت به «شاتا» گفت: اميدواريم در جلسه‌اي با صادركنندگان غيرنفتي كشور چگونگي عملكرد اين مركز اطلاع رساني شود و در يك هم‌انديشي مشترك راهكارهاي عرضه ارز آنان را در اين مركز به بحث بگذاريم.

.
ارز به سایر اولویت‌ها هم مي‌رسد
عضو کمیسیون صنایع نيز با اشاره به بازدید گروهی از نمایندگان مجلس از مرکز تبادلات ارزی گفت: طبق اعلام مسوولان این مرکز، ارز ۲ درصد زیر قیمت بازار آزاد طی روزهای آینده به اولویت‌های کالایی ۶ تا ۹ نیز پرداخت خواهد شد.حمیدرضا فولادگر به «فارس» گفت: طبق اعلام مسوولان دولتی، فراخوان پرداخت ارز غیر مرجع به کالاهای اولویت ۶ تا ۹ اعلام شده و طی چند روز آینده به متقاضیان، ارز با نرخ ۲ درصد زیر قیمت بازار آزاد پرداخت خواهد شد.

.
نرخ دلار كاهش مي‌يابد 
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت نيز تبعيت بانك مركزي از بازار آزاد را در زمينه تعيين نرخ ارز رد كرد. محمدصادق مفتح در گفت‌وگو با ايسنا درباره اينكه گفته مي‌شود بانك مركزي بعد از راه‌‌اندازي مركز مبادله ارزي خود را تابع نرخ ارز در بازار آزاد كرده است، توضيح داد:‌ تحليل ما اين است كه بعد از راه‌اندازي مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز، با توجه به اينكه ارز در اين مركز با قيمت دو درصد زير نرخ بازار به متقاضيان داده مي‌شود، نرخ ارز آزاد به مرور و به صورت پلكاني كاهش يابد.

.

قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه هدف از راه‌اندازي مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز، تامين به موقع،‌ آسان و به اندازه كافي ارز متقاضيان بوده است، به «ایسنا» گفت: البته تامين ارز متقاضيان از مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز اجباري نيست و متقاضيان مي‌توانند مانند گذشته ارز مورد نياز خود را از ديگر راه‌ها مانند صرافي‌ها تامين كنند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.