نرم افزارحسابداری صدگان

نقش حسابداران در مبارزه با پولشويي تشريح شد

0 608

حسابداراپ

كنفرانس آموزشي جهانی‌سازی و مبارزه با پولشویی در دیوان محاسبات برگزار شد. در پی سلسله برنامه‌های آموزشی دیوان محاسبات کشور، «کنفرانس جهانی‌سازی و مبارزه با پولشویی» با حضور کارکنان ارشد دیوان محاسبات و شبکه ویدیو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد.

.

غلامحسین دوانی سخنران اين کنفرانس به تبيین مولفه‌های جدید جهانی‌سازی و تغییر و تحولات شاخصه‌های اقتصاد جهان در سه دهه آینده و ظهور قدرت‌های منطقه‌ای نظیر چین، هندوستان، برزیل، روسیه، مکزیک، ترکیه پرداخت و نقش مبارزه با پولشویی در این فرآیند را با توجه به تکنيک‌ها و ابزارهای نوین پولشویی تشريح كرد.

.

پندار سیستم

اين حسابدار رسمي تاكيد كرد؛ باوجود تصویب قانون مبارزه با پولشویی و آیین‌نامه اجرایی آن باید به نقش آموزش‌های کاربردی در شبکه‌هایی که در معرض پولشویی قرار دارند نظیر بانک‌ها و موسسات مالی – اعتباری، بورس و… اهمیت بیشتری داده شود.

.

وی همچنین دستورالعمل‌های بین‌المللی مبارزه با پولشویی در سازمان ملل متحد، انگلستان و ایران را با يكديگر مقایسه كرد. دواني نقش حسابداران و کلیه صاحبان دفاتر اسناد رسمی بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری را در این مبارزه بسیار مهم قلمداد کرد.

.

منبع : دنیای اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.