نرم افزارحسابداری صدگان

اجرای سیستم کدینگ برای بیمه گذاران

0 551

حسابداراپ

رییس کل بیمه مرکزی از اجرای سیستم کدینگ برای بیمه گذاران با استفاده از سامانه بیمه مرکزی خبر داد.

.

به گزارش بینا، سید محمد کریمی گفت: برای اینکه هر بیمه گذار بتواند وضعیت خودش را درسامانه بیمه مرکزی ببیند با ابلاغ کد کدینگ و اجرای سیستم کدینگ که انشاا… در آینده نزدیک خبرش را می دهیم هر بیمه نامه ای یک کد مخصوص خواهد داشت . وی اضافه کرد : وقتی که بیمه گذار این کد را از شرکت بیمه ای دریافت می کند برای اینکه تقلب یا تخلفی صورت نگرفته باشد می تواند به سامانه بیمه مرکزی رجوع کند و این به بیمه گذار بسیار کمک می کند.

پندار سیستم

.
وی گفت: مثلا یک بیمه گذاری ممکن است پول کلانی را به شرکت بیمه ای بدهد در سامانه بیمه مرکزی که ذینفع هیچ شرکت بیمه ای نیست کدش را وارد می کند و از این طریق می تواند ببیند که آیا آن مبلغ ، واقعی و مورد تایید است یا خیر .

.
رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: این سیستم در گرفتن استعلام هم مفید است؛مثلا یک فردی می خواهد یک خودرویی را خریداری کند و نمی داند بیمه نامه اش معتبر است یا نه، فوری آن کد را وارد می کند و از طریق بیمه مرکزی می تواند اطلاعاتش را دریافت کند.

.
کریمی گفت: این سامانه در زمینه تخفیف هایی که به بیمه گذار داده می شود هم می تواند مفید باشد. به طور مثال ما برای افرادی که تصادف نکرده اند تخفیف های ۱۰ درصد، ۱۵ درصد تا ۷۰ درصد برای سال نهم را به شرکت های بیمه ای ابلاغ کردیم. حال اگر کسی از شرکتی که در سال های قبل تحت پوشش آن بوده خوشش نیامده است و می خواهد به شرکت دیگری مراجعه کند در گذشته این امتیاز محفوظ نمی شد اما اکنون با این سامانه قادر است که سابقه خودش را دریافت کند و به شرکت جدید ارائه بدهد و از تخفیفات استفاده کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.