نرم افزارحسابداری صدگان

مصوبه مهم سازمان بورس در سال۹۱

0 590

حسابداراپ

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، مهمترین رویدادهای سال جاری بازار سرمایه را تشریح کرد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، دکتر علی صالح آبادی در این نشست، درخصوص مهم ترین دستورالعمل‌های سال جاری این نهاد سخن گفت و با اشاره به تصویب دستورالعمل کنترل های داخلی، گفت: موثر ترین و مهم ترین دستورالعملی که در سال جاری به تصویب رسیده را می توان دستورالعمل کنترل های داخلی عنوان کرد که قرار است در شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس اجرایی شود.

.

وی ادامه داد: به شرکت ها تا اردیبهشت سال ۱۳۹۲ مهلت داده شده تا با اجرایی کردن این دستورالعمل، اطلاعات مالی را با سلامت و شفافیت هر چه بیشتر ارائه کنند.

.

وی در خصوص این دستورالعمل تازه وارد اضافه کرد: انتظار می رود با اجرایی شدن این دستورالعمل، حسابداران رسمی شرکت ها در مجمع های سال آتی در کنار تمامی گزارشات خود، گزارش کنترل داخلی را نیز به سهامداران اعلام کنند.

.

صالح آبادی با اشاره به دیگر دستورالعمل های تصویب شده در این سازمان، با تأکید بر دستورالعمل معاملات با اشخاص وابسته گفت: معاملاتی که شرکت ها با دیگر شرکت های وابسته خود به انجام می رسانند باید منصفانه و شفاف باشد و سهامدارانی که بیش از ۵ درصد از سهم شرکت مزبور را دارند در صورت اعتراض به معاملات فی مابین شرکت ها، می‌توانند با مراجعه به سازمان و اعتراض به نحوه معامله شرکت مورد اشاره و تخصیص حسابدار ویژه به مشکل خود رسیدگی کنند.

پندار سیستم

.

رئیس سازمان بورس در ادامه، به تشریح دستورالعمل اختیار فروش تبعی پرداخت و عملی شدن این دستورالعمل را ابزاری برای اطمینان بخشی به بازار سرمایه قلمداد کرد.

.

شرکت هایی که از ثبت نزد سازمان معاف هستند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص شرکت های تحت نظارت این نهاد عنوان کرد: شرکت های سهامی عام که حقوق صاحبان سهام آنها از یک حدی کمتر باشد و ماهیت عام نداشته باشند از ثبت نزد سازمان معاف هستند و نیازی به اطلاع‌رسانی ندارند.

.

صالح آبادی با تشریح این قبیل شرکت ها گفت: شرکت هایی که تعداد سهامدار آن مساوی یا کمتر از ۱۰۰ شخص و بیش از ۳۵ شخص باشد و سرمایه آن از ۱۰۰ میلیارد ریال کمتر باشد معاف از ثبت نزد سازمان خواهد بود و همچنین شرکت هایی که تعداد سهامدار آن کمتر از ۳۵ شخص باشد، با هر سرمایه ای معاف از ثبت نزد سازمان است.

.

وی ادامه داد: شرکت هایی که سرمایه کمتر از ۱۰ میلیارد ریال داشته باشد با هر تعداد سهامدار معاف از ثبت نزد سازمان خواهند بود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.