نرم افزارحسابداری صدگان

کمیته کارشناسی ارز تشکیل می‌شود

0 577

حسابداراپ

تصمیم جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

ريیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انتقاد از اظهارات غیرکارشناسی در حوزه ارز گفت: اعضای این ستاد مقرر کردند در حوزه مسائل اقتصادی و ارز، کمیته‌های کارشناسی تشکیل شود و اخبار مربوط به این حوزه در فضایي آرام و به دور از تنش در اختیار مسوولان قرار گیرد.

.

او همچنین با بیان اینکه در چهار ماه گذشته کالاهایی که وارد کشور شده از نظر وزنی ۱۲ درصد افزایش؛ اما از نظر ارزی ۱۶ درصد کاهش داشته است، گفت: این نشان‌دهنده آن است که عملکرد شتابزده برخی دستگاه‌ها منجر به ورود کالاهای وارداتی غیرضروری که بعضا در دایره قاچاق قرار دارند، شده و این امر زیان‌هایی را متوجه تولید ملی کرده است.

پندار سیستم

/
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فداحسین مالکی اظهار کرد: ‌از آنجا که برخی مصاحبه‌های غیرکارشناسانه آسیب‌هایی جدی متوجه جامعه می‌کند، مقرر شد در حوزه مسائل اقتصادی و ارز، کمیته‌های کارشناسی تشکیل شود و اخبار مربوط به این حوزه در فضای آرام و به دور از تنش در اختیار مسوولان قرار گیرد تا به خوبی فرازونشیب ارزی کشور، مدیریت و آسیب کمتری متوجه مردم شود. ريیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر ضرورت ایجاد کمیته‌های تخصصی برای تصمیم‌گیری متناسب با شرایط روز کشور، ایجاد این کمیته‌ها را موجب تقویت بنیه کارشناسی اقتصادی دانست.

.
وی به مقوله ترانزیت و درآمدهای به دست آمده از این طریق توسط کشورها نیز اشاره کرد و گفت: ترانزیت مهم‌ترین ابزار درآمدی بسیاری از کشورهای جهان به حساب می‌آید و ما باید با توجه به اینکه کشورمان در مسیر ترانزیتی قرار دارد، مي‌توانيم حضور فعال‌تری در این عرصه داشته باشیم.

.
مالکی، مرزها را برخلاف تصور بعضی‌ها که آنها را تهدید می‌دانند، یک فرصت قلمداد کرد و گفت: باید کشورهای همسایه را با نگاهی دیگر وارد عرصه مبادلات و تعاملات سیاسی ـ اقتصادی کرد و با حفظ حاکمیت‌ ملی، از فرصت‌های به وجود آمده در مرزها به نحو مطلوب بهره برد.

.
ريیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز خسارت‌های سنگینی را به صنعت و تولید ملی وارد آورده و موجب تضییع حقوق دولت و رونق اقتصاد زیرزمینی شده، قاچاق را یکی از اصلی‌ترین معضلات اقتصادی ـ امنیتی کشور برشمرد و گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید برقراری نظم، انضباط و امنیت بیشتر اقتصادی کشور را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد و با جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و غیرضروری که امنیت اقتصادی کشور را هدف قرار داده‌اند، در راستای حمایت از تولیدات داخلی گام بردارد.

.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.