نرم افزارحسابداری صدگان

۱۵ اصل مورد تاکید حسابداران در دهمین همایش حسابداری

0 818

حسابداراپ

.

مدیرگروه حسابداری دانشگاه الزهرا با اعلام محل همایش های۱۱ و۱۲حسابداری گفت:متخصصین دهمین همایش با تاکید بر اهتمام جهت دست یابی اهداف سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴، ۱۵ مورد را در بیانیه پایانی تصویب کردند.

.

علی رحمانی درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، با اشاره به برگزاری دهمین همایش ملی حسابداری ایران با موضوع آموزش و پژوهش حسابداری در افق ایران ۱۴۰۴ در روز های ۳ و ۴ خرداد به میزبانی دانشگاه الزهرا(س) اظهار داشت:در این همایش از میان مقالات پذیرفته شده ۴۵ مقاله در ۱۱ نشست تخصصی توسط اساتید، پژوهشگران و دانشجویان ارائه شد.

.

وی ادامه داد: صاحب نظران و متخصصین شرکت کننده در این همایش با تاکید بر اهتمام جهت دست یابی اهداف سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ ، ۱۵ مورد را به این شرح در بیانیه پایانی همایش مطرح و تصویب کردند.

.

۱- دانش و حرفه حسابداری می تواند از طریق ایجاد و بهبود شفافیت فعالیت های اقتصادی در جامعه آرامش ایجاد کند، لذا تقویت این دانش و حرفه، باید مورد توجه قرار گیرد؛

.

۲- مبارزه با فساد اقتصادی، تقلب و سوء استفاده اقتصادی مستلزم ایجاد بنیان هایی است که استقرار کنترل داخلی و تقویت حرفه حسابرسی، از جمله لوازم آن است. لذا استقرار نظام های کنترل داخلی در شرکت های سهامی عام، سازمان ها و نهادهای دولتی و بخش عمومی و استفاده از حسابرسان رسمی باید هر چه بیشتر مورد تاکید و اهتمام جدی قرار گیرد.

.

۳- استاندارهای اعتبار بخشی آموزش دانشکده ها و مراکز آموزش عالی به طور عام و دانشکده های حسابداری  و مالی به طور خاص، باید در یک بازه زمانی مشخص تدوین و به اجرا گذاشته شود، در غیر این صورت کیفیت آموزش عالی در این رشته با چالش جدی مواجه خواهد شد/

.

۴- با توجه به افزایش تعداد دانشجویان و علاقمندان به رشته‌های حسابداری و مالی، دانشگاه ها باید تامین اعضای هیات علمی گروه های حسابداری و مالی را در اولویت قرار دهند و زمینه جذب فارغ التحصیلان دوره دکتری را تسهیل کنند.

.

۵- افزایش سواد مالی جامعه مستلزم آشنایی کافی با حسابداری است.لذا آموزش اصول حسابداری در تمامی رشته ها باید مورد تاکید قرار گیرد.

.

۶- فرایند پذیرش دانشجویان دوره دکتری حسابداری باید به گونه ای باشد که آزادی عمل دانشگاه ها را در جذب افراد واجد شرایط تامین کند.

.

پندار سیستم

۷- همکاری های بین المللی دانشکده های حسابداری و مالی باید تقویت شود و توسعه یابد؛

.

۸- به توانمندسازی اعضای هیأت علمی رشته حسابداری دانشگاه ها توجه بیشتری صورت گیرد؛

.

۹- سازمان ها و شرکت ها امکان استفاده از تخصص دانشوران حسابداری و مالی را جهت حل مشکلات سازمانی در قالب تحقیقات کاربردی فراهم کنند.

.

۱۰- حمایت از پذیرش رسمی استاندارد های بین المللی حسابداری حداقل در سطح شرکت های پذیرفته شده در بورس و نیز استانداردهای شرکت های کوچک و متوسط و آموزش آن مورد تاکید است؛

.

۱۱- تاکید شد گرایش های حسابداری مدیریت،حسابداری بخش عمومی، حسابداری و حسابرسی فناوری اطلاعات و رشته های میان رشته ای حسابداری و علوم مالی ایجاد شود.

.

۱۲- برگزاری منظم هم اندیشی دانشجویان دکتری و اعضای هیأت علمی حسابداری و علوم مالی مورد تاکید قرار گرفت.

.

۱۳- برگزاری همایش به صورت بین الملل تاکید و توصیه شد همایش یازدهم در صورت امکان بین المللی شود.

.

۱۴- ایجاد بانک اطلاعاتی اعضای هیأت علمی رشته های حسابداری  و مالی و دانشجویان دکتری این رشته مورد تاکید قرار گرفت.

.

۱۵- با عنایت به معرفی جایزه دکتر ثقفی جهت تعالی آموزش و پژوهش حسابداری، مقرر شد اقدامات لازم جهت عملیاتی کردن این جایزه با مسئولیت گروه حسابداری دانشگاه الزهراء(س) انجام شود.

.

رحمانی در خاتمه گفت:درپی هماهنگی های انجام شده و اعلام آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد، برگزاری یازدهمین همایش حسابداری در دانشگاه فردوسی مشهد مورد موافقت اعضا کمیته علمی دهمین همایش ملی حسابداری قرار گرفت.همچنین برگزاری همایش دوازدهم در دانشگاه کردستان با همکاری دانشگاه آزادی اسلامی واحد علوم تحقیقات کرمانشاه و همایش سیزدهم در دانشگاه تهران مورد تأیید قرار گرفت ولی تصویب نهایی آن  به ترتیب به کمیته علمی همایش‌های یازدهم و دوازدهم موکول شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.