نرم افزارحسابداری صدگان

عرضه دلار با قیمت واقعی و ذاتی

1 663

حسابداراپ

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی گفت: مدیریت هوشمندانه نرخ سود بانکی و ارز، کلید موفقیت در تحقق شعار حمایت از تولید ملی است که در کنار این دو نرخ، بودجه دولت و نحوه هزینه کرد آن به عنوان سومین عامل اثرگذار نیز مطرح است.

.
رضا راعی به فارس اظهار داشت: اگر می خواهیم شعار حمایت از تولید ملی به معنای واقعی اجرا و هدف حمایت از بخش واقعی اقتصاد به معنای اعم و بنگاه های تولیدی به طور اخص، محقق شود باید در تعیین نرخ سود بانکی و نرخ ارز کمال درایت و هوشمندی را به خرج داد.

.
وی افزود: نرخ ارز هم از داخل کشور و هم از خارج کشور اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار می دهد؛ به عبارت دیگر این نرخ با تاثیر بر توزیع منابع داخل کشور می تواند بر تولید ملی در هر دو راستای تضعیف یا تقویت، اثرگذار باشد و به این اعتبار در حوزه داخلی اقتصاد، نقش آفرینی کند. از سوی دیگر قابلیت این را هم دارد که جهت و سمت و سوی جریان سرمایه از داخل به خارج کشور یا بالعکس را دستخوش تغییرات کند و باعث خروج سرمایه شود یا بالعکس.

پندار سیستم

.
مدیر عامل اسبق بانک تجارت با تأکید بر اهمیت و ضرورت تک نرخی شدن ارز گفت: شکی نباید داشت که هر حمایتی از بخش تولید چه در قالب نرخ های ترجیحی و چه در قالب اعطای یارانه تنها در شرایطی به کمک تولیدکنندگان خواهد آمد که ارز در بازار تک نرخی باشد.

.
راعی افزود: آنچه در مدیریت بازار ارز در اولویت قرار دارد، رواج یک نرخ در بازار است. به عبارت دیگر اگر ارز را با یک نرخ هر چند بالا یا پائین در اختیار تولید کننده و وارد کننده قرار دهیم، منجر به کارائی اقتصادی خواهد شد تا اینکه برای ارائه ارز با نرخ پایین، صف ایجاد کنیم تا به دنبال آن شاهد تشکیل بازار  سیاه باشیم چرا که در این صورت، تولید توجیه خود را از دست می دهد و فعالیت های مولد جای خود را به واسطه گری کاذب خواهد داد.

.
قائم مقام اسبق بانک توسعه صادرات تأکید کرد: ارز هم مانند هر کالای دیگری تنها قیمت ذاتی و واقعی دارد پس اگر در بازاری شاهد رواج چند قیمت برای این کالا باشیم به معنای وجود مشکل است و باید منتظر تغییر جهت جریان سرمایه و چالش برای تولید باشیم.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. سعید می گوید

    این آقا هرچی سمت داشته تو اینجا آورده
    معاون ارزی اسبق بانک مرکزی
    راعی
    مدیر عامل اسبق بانک تجارت
    قائم مقام اسبق بانک توسعه صادرات
    باحال بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.