نرم افزارحسابداری صدگان

طرح ملي « بقا» كليد خورد

0 571

حسابداراپ

 مدیرعامل انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به گسترش روزافزون قبوض الکترونيکي انبارها در جهان، گفت: طرح صدور قبوض الکترونيکي انبار در دستور کار شرکت انبارهاي عمومي و خدمات گمرکي قرار دارد و با هماهنگي‌هاي به‌عمل آمده با نهادهاي ذي‌ربط از جمله معاونت توسعه فناوري اطلاعات و تجارت الکترونيک وزارت صنعت، معدن و تجارت، تهیه نسخه الکترونيکي اين قبوض در چارچوب طرح ملي بهادار کردن قبوض الکترونيکي انبار (طرح بقا) آغاز شده است. 

.

محمدسعید محبوبی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب گفت: شرکت انبارهاي عمومي و خدمات گمرکي ايران پس از تحليل وضعيت موجود، با شناخت رويکردها و کسب دانش جديد، مديريت، سياست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات خود را با به کارگيري نيروي انساني متخصص و با تجربه پايه‌ريزي کرد که از جمله اين فعاليت‌ها در بخش برنامه‌ريزي، تدوين برنامه استراتژيک است.

.

به این‌ترتيب، در راستاي چشم‌انداز تدوين شده و استراتژي‌هاي مصوب، در قالب برنامه‌ها و اهداف مشخص، اقدامات لازم در زمينه‌هاي گوناگون به عمل آمد. مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران تاکید کرد: در برنامه‌ريزي استراتژيک انجام گرفته، دستيابي به «توسعه پايدار» مبتني بر تداوم کسب‌و‌کار به عنوان سياست کلي تعيين شد. 

پندار سیستم

.
براي تدوين اين برنامه نيز از مديريت دانش بنيان بهره گرفته شد؛ چراکه تجربه ثابت کرده است که برنامه‌ريزي بدون در نظر گرفتن تجربيات ديگران و مطالعه يافته‌هاي ديگر افراد و نهادها بدون سرانجام خواهد بود و به اهداف از پيش تعيين شده خود دست نخواهد يافت.

.

وی همچنين با اشاره به طرح‌هاي «بهادار کردن قبوض الکترونيکي انبار»، «مناطق ويژه اقتصادي» و «بنادر خشک» خاطرنشان كرد: بر اساس مفاد تصويب‌نامه قانوني تاسيس انبارهاي عمومي مصوب ۱۳۴۰ و آيين‌نامه اجرايي آن، هر کالايي که به انبارهاي عمومي تحويل مي‌شود بايد بلافاصله در دفاتر مربوطه انبار، ثبت و براي هر رديف، قبض انبار جداگانه صادر و به تحويل‌دهنده کالا تسليم شود.

.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران تاکید کرد: این شرکت بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته درصدد است تا با همکاری فدراسیون بین‌المللی انبارهای عمومی و لجستیک (IFWLA)، این قبوض را دارای اعتبار بین‌المللی کرده تا تسهیلاتی را برای مشتریان شبکه قبوض الکترونیکی انبارهای کشور در عرصه کشورهای عضو این فدراسیون به‌وجود بیاورد.

.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در ادامه با انتقاد از اینکه طرح ملی ایجاد بندر خشک پس از گذشت سالیان مدید هنوز به سرانجام نرسیده است، یادآور شد: منطقه «آپرين» در جنوب غربی تهران از سال ۱۳۵۲ به علت قرار گرفتن اين منطقه در تقاطع راه‌آهن شمال و جنوب و شرق و غرب و دسترسي عالي جاده‌اي به نقاط چهارگانه کشور (شمال، جنوب، شرق و غرب) و نزديکي به مراکز بزرگ صنعتي، مصرف و پايتخت کشور و ساير مزاياي آن، براي احداث ترمينال بندر خشک (ICD) تعیین شده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.