نرم افزارحسابداری صدگان

صف‌های فروش سهام با بازارگردانی جمع شد.

0 526

حسابداراپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، در پی ریزش روز گذشته بیشترین ارقام شاخص بورس طی سال جاری با ۲۷۰ واحد افت، مسئولان بازار سرمایه با هدف حمایت از بازار سهام و با استفاده از مکانیزم نهادهای مالی ، به جمع آوری سهام شرکت ها توصیه کردند.

.

این توصیه در آغاز معاملات کار ساز و طی آن صف های فروش سهام اغلب شرکت ها از جمله نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه ، سرمایه گذاری ملی ایران و حفاری شمال و غیره جمع شد.

پندار سیستم

.

این اقدام هرچند موجب بهبود نسبی اوضاع شده اما افت قیمت سهام شرکت هایی چون فولاد مبارکه، مپنا، حفاری شمال،بانک پارسیان، فولاد خوزستان،ایران ترانسفو و سایپا، روند نزولی شاخص بورس فعلا” قطع نشده و این متغیر با ۲۳ واحد افت روبرو شده ولی انتظار می رود در صورت تقویت حمایت ها و جمع آوری سهام، سیر نزولی شاخص بورس قطع و دماسنج بازار سهام در انتهای معاملات به افزایش هر چند کمی به ثبت برسد.

.

این در حالی است که برخی کارگزاران بر این باورند که هر چند چنین حمایت هایی لازم است،اما با توجه به کمبود نقدینگی در بازار سهام ، این رویه برای کوتاه مدت جواب گو خواهد بود و بورس و بازار سهام بیشتر از هر موردی به حمایت های عملی و شفاف شدن ابهامات موثر و تعیین کننده از سوی دولتمردان و مهمتر از همه تقویت اقتصاد و ورود نقدینگی نیاز دارد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.