نرم افزارحسابداری صدگان

تشیکل هیات رسیدگی به تخلفات مقامات عالی و مدیران کل

0 689

حسابداراپ

با موافقت نمایندگان هیات رسیدگی به تخلفات بدوی و تجدیدنظر مقامات عالی اداری٬ انضباطی و انتظامی از سوی قوه قضائیه تشکیل می شود.

.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت٬ نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲ خرداد) مجلس شورای اسلامی٬ در جریان بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور٬ با اصلاح بند الف این طرح با ۱۴۴ رای موافق٬ ۴ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع موافقت کردند.

.

براساس ماده اصلاح شده آمده است:

پندار سیستم

بازرسی و نظارت مستمر کلیه وزارتخانه‌ها و ادارات و اموراداری و مالی دادگستری، سازمانها و دستگاههای تابعه قوه قضائیه و نیروهای نظامی و انتظامی و مؤسسات و شرکتهای دولتی و شهرداریها و مؤسسات و شرکتهای وابسته به آنها، شوراهای اسلامی، مأمورین به خدمات عمومی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتها و مؤسسات وابسته به آنها و دفاتر اسناد رسمی و مؤسسات عام‌المنفعه و نهادهای انقلابی و سازمانهایی که تمام یا قسمتی از سرمایه آنان متعلق به دولت است یا دولت کمک می‌نمایید و کلیه سازمانهایی که شمول این قانون نسبت به آنها مستلزم ذکر نام آنها است براساس برنامه منظم.

.

همچنین نمایندگان با اصلاح بند ھ  طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور با ۱۲۰ رای موافق، ۲۱ رای مخالف و ۲۶ رای ممتنع موافقت کردند.

.

براساس بند ھ ؛ در مواردی که گزارش بازرسی فقط مقامات عالی نسبت به مدیران کل و مسوولان هم تراز بالاتر متضمن اعلام تخلفات اداری، انضباطی و انتظامی است، هیأت رسیدگی به تخلفات بدوی و تجدیدنظر که اعضای آنها را قضات منصوب از طرف رئیس قوه قضائیه تشکیل می‌دهند مطابق قانون مربوط به رسیدگی به تخلفات اداری به موضوع رسیدگی و رأی می‌دهند. احکام قطعی این هیأتها قابل اعتراض در مراجع دیگر نیست. دبیرخانه هیأت در سازمان بازرسی کل کشور مستقر می‌باشد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.