نرم افزارحسابداری صدگان

تاثیرتزریق نقدینگی بر تورم با تاخیرخواهد بود.

0 657

حسابداراپ

رییس کمیسیون ویِژه جهاد اقتصادی مجلس هشتم در خصوص کاهش رشد نقدینگی از۲۵ درصد به ۱۹.۴ درصد گفت: نرخ رشد۱۹.۴ درصدی نقدینگی بالااست و باید به کمتر از این رقم کاهش یابد.

.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت وگو باخبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: در شرایطی که طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرا می شود نرخ رشد نقدینگی باید به کمتر از ۱۹.۴درصد برسد واین نرخ درشرایط هدفمندسازی یارانه ها بالاست و به همین دلیل  تورم تشدید شده و مردم گرانی ها را حس می کنند.

.

پندار سیستم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس هشتم در ادامه با اشاره به افزایش نقدینگی از ۳۵۲هزار میلیارد تومان دراسفند ماه به ۳۵۷هزار میلیارد تومان در سالجاری اشاره کرد و اظهارداشت: پیش بینی نرخ تورم ۶۰ تا ۷۰ درصدی ناشی از هدفمند سازی یارانه هامحقق نشد اما معنایش این نبود که تورم موجود بهترین میزان تورمی بود که محقق شدو نرخ تورمی که در راستای هدفمندسازی یارانه ها به اقتصاد تحمیل شد نرخ خوبی نبود.

.

وی افزود: تورم به دست آمده در راستای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها قابل اجتناب بود و باید کاری کرد تا کمترین نرخ تورم ناشی از هدفمندسازی یارانه ها حاصل شود نه این که خوشحال باشیم که پیش بینی ۶۰و۷۰ درصدی منتقدین حاصل نشد.

.

رییس کمیسیون ویِژه جهاد اقتصادی مجلس هشتم باتاکیدبراینکه تاثیرتزریق نقدینگی برتورم باتاخیرخواهدبود تصریح کرد: من تورم ۱۰ تا ۱۲ درصدی را پیش بینی کرده بودم اما همین هم قابل اجتناب بود تا صدای مردم در نیاید.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.