نرم افزارحسابداری صدگان

برنامه پزشک خانواده قبل از مهرماه امسال در سراسر کشور اجرا می شود.

0 498

حسابداراپ

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه ایرانیان ظرف دو ماه آینده

.

مصداقی نیا : برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، بصورت نهادی می خواهد نظام درمانی کشور را متحول سازد.

.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، قبل از مهرماه سال جاری در سراسر کشور خبرداد.

.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، ‘علیرضا مصداقی نیا’ ، همچنین از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه ایرانیان ظرف دو ماه آینده خبر داد.

.

وی با اشاره به انتقادات وارده نسبت به اجرای برنامه پزشک خانواده، خاطرنشان کرد انتقادهای منطقی بصورت منطقی پاسخ داده می شود چراکه ما انتقادپذیر هستیم.

.

معاون وزیر بهداشت گفت: زحمت زیادی برای آماده سازی اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، کشیده شده است؛ این برنامه یک برنامه مشارکتی است که با همکاری همه استانداران، پزشکان و متخصصان اجرا می شود.

.

مصداقی نیا افزود: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، بصورت نهادی می خواهد نظام درمانی کشور را متحول سازد.

.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت در جلسات خود با استانداران، معاونان استاندار، نمایندگان بیمه ها و روسای سازمان نظام پزشکی در ۲۹ استان کشور، جلساتی درباره برنامه پزشک خانواده تشکیل داده و به تمام سووال های آنان پاسخ داده شده است.

پندار سیستم

.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد در مجموع این جلسه ها، مسئله ای که برنامه به خاطر آن متوقف شود، مشاهده نشد.

مصداقی نیا تاکید کرد برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع می خواهد عدالت نظام سلامت را جاری و دسترسی مردم به پزشک را راحت تر کند.

.

وی ادامه داد: همچنین این برنامه، فعالیت پزشکان کم کار را بیشتر می کند.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، مصوبه برنامه پنجم توسعه است.

مصداقی نیا گفت: انتظار داریم این برنامه در شش ماهه نخست سال ۹۱ در سراسر کشور اجرایی شود.

.

وی درعین حال تصریح کرد هم اکنون به جز دو استان کشور، تمام دانشگاه های علوم پزشکی استان های مختلف، برنامه عملیاتی خود را برای اجرای پزشک خانواده، ارائه داده اند و تاریخ اجرای آن را مشخص کرده اند.

.

مصداقی نیا اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در اغلب نقاط کشور در مردادماه و اوایل شهریور ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

.

برنامه پزشک خانواده، برنامه ای است که در آن افراد تحت پوشش خدمات درمانی یک تیم سلامت تعیین شده، قرار می گیرند و وضعیت سلامتی و بیماری آنان براساس اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت بطور مستمر، پیگیری می شود.

.

این برنامه به طور آزمایشی سال گذشته در سه استان چهار محال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و خوزستان اجرا شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.