نرم افزارحسابداری صدگان

اسکناس درشت بعدی ۲۰ یا ۵۰ هزاری

0 836

حسابداراپ

دبیرکل بانک مرکزی با اعلام اینکه مجلس ادامه انتشار ایران چک توسط بانک مرکزی را پذیرفته است، اسکناس درشت بعدی را ۲۰ یا ۵۰ هزار تومانی اعلام کرد.

.

محمود احمدی در گفت‌وگو با مهر در مورد انتقاد مجلس نسبت به انتشار چک پول توسط بانک مرکزی گفت: چک پول منتشر شده توسط بانک مرکزی یک ابزار پذیرفته شده است که امکان جعل، قبول آن توسط مردم و مشکل پشت نویسی ندارد.

.
دبیرکل بانک مرکزی با بیان اینکه تا زمانی که بتوانیم مجوز انتشار اسکناس درشت تر را از مجلس بگیریم، چاره ای جز انتشار چک پول‌های بانک مرکزی نیست، افزود: بانک مرکزی با ارائه اعداد و ارقام به مجلس و سایر مراجع نیاز به اسکناس درشت تر را مطرح کرده است و آنها نیز مخالف این موضوع نیستند.

.

پندار سیستم

وی یکی از مسائل مطرح در این زمینه را بحث رفورم پولی ذکر کرد و در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است که انتشار چک پول توسط بانک مرکزی متوقف شده و دوباره بانک‌ها ایران چک منتشر کنند؟ عنوان کرد: چنین اتفاقی نخواهد افتاد، با آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی، مجلس انتشار چک پول توسط بانک مرکزی را پذیرفت.

.

احمدی با اعلام اینکه بانک مرکزی آمادگی انتشار اسکناس درشت‌تر را دارد و از لحاظ طراحی و سایر پارامترهای امنیتی آماده انتشار چک پول‌های درشت تر هم هستیم، گفت: با توجه به اینکه سیستم پولی ایران ده‌دهی است، احتمالا اسکناس درشت بعدی که منتشر خواهد شد، ۲۰ هزار تومانی یا ۵۰ هزار تومانی است، اما هنوز برنامه‌ای در این زمینه نداریم.

.
دبیرکل بانک مرکزی هزینه چاپ هر قطعه اسکناس را ۵۰ تومان عنوان و بیان کرد: در حال حاضر به سمت بانکداری الکترونیک پیش می‌رویم و از سوی دیگر با انتشار اسکناس‌های درشت‌تر هزینه را کاهش می‌دهیم. انتشار اسکناس‌های درشت در حالی در برنامه بانک مرکزی قرار می‌گیرد که چندی پیش ريیس مجلس هشتم با استناد به بررسی‌های هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، انتشار ایران چک توسط بانک مرکزی را غیرقانونی اعلام کرده بود.

.

بر این اساس علی لاریجانی در روزهای پایانی سال ۱۳۹۰ نامه عدم تطبیق مصوبه بانک مرکزی در مورد انتشار ایران چک با قوانین را ابلاغ کرده و به دولت (بانک مرکزی) یک هفته مهلت داده است تا در مدت زمان تعیین شده نسبت به توقف انتشار ایران چک‌های جدید اقدام کند. در این نامه ضمن تاکید بر ممنوعیت رواج ایران‌چک ۱۰ مورد مغایرت انتشار ایران‌چک با قوانین کشور گوشزد شده بود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.