نرم افزارحسابداری صدگان

كسادي تالار شيشه‌اي

0 566

حسابداراپ

 بازار سهام ديروز باز هم تحت‌تاثير دلار و نوسان آن بود. شروع بازار ديروز نشان از تاثير تحولات بازار ارز داشت اما حجم نه‌چندان قابل قبول تقاضا، بازاري نسبتا كسل‌كننده را رقم زد كه حركت خاصي از خود نشان نداد.

.

 اين بازار البته يك صنعت برتر تازه را معرفي كرد. چندين نماد از صنعت دارو با صف خريد روبه‌رو شدند تا در شرايط غيبت اكثر صنايع از صدر جدول، اين صنعت دارو باشد كه تقريبا تمامي حجم اندك تقاضا را به خود اختصاص مي‌دهد. نمادهاي كشتيراني جمهوري‌اسلامي و پتروشيمي شيراز تنها صف‌هاي خريد جدي بازار بودند.

 .

 شنيده مي‌شد به افزايش نرخ محصول چندين شركت دارويي مجوز داده شده و اين مساله به صعود تقاضا در اين صنعت مهجور بازار منجر شده است. برگزاري مجامع نمادهاي متعددي از گروه دارو در ارديبهشت‌ماه نيز علت ديگري براي روند صعودي تقاضا در اين گروه بود.

پندار سیستم

 .

 بازار اما با تغيير نسبي وضعيت در صنايع پتروشيمي و فلزات روبه‌رو شد. قيمت ارز با صعود روبه‌رو شد تا نمادهاي صادرات‌محور باز هم مورد توجه قرار گيرند گرچه اين توجه محدود و نه چندان پرحجم بود. در گروه پتروشيمي اما نماد كرمانشاه كماكان صف فروش داشت و نمادهاي شازند، آبادان و مارون تقاضاي بهتري داشتند. در گروه تقاضا اما نماد توليد مواد اوليه فولاد صبانور كه گفته مي‌شود با حذف عوارض صادرات روبه‌رو شده، صعود تا قيمت‌درصد مثبت را تجربه كرد و حجم معاملات قابل قبولي داشت. فولاد آلياژي ايران نيز ديگر نماد پرتقاضا در اين گروه بود.

 .

گروه بانك نيز روزي با صعود قيمت‌ها داشت كه نزديكي به برگزاري مجامع از دلايل اين اقبال مي‌تواند باشد. محاسبات نشان مي‌دهد با توجه به عدم تغيير جدي قيمت سهام بانكي در ماه‌هاي اخير و تقسيم سود مناسب در مجامع، نسبت قيمت به درآمد بانك‌ها پس از برگزاري مجامع به پايين‌ترين رقم در سال‌هاي اخير برسد و اين مساله خود انگيزه‌اي براي اقبال به اين نمادهاست.

 .

منبع : شرق

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.