نرم افزارحسابداری صدگان

كتاب بهبودپذيري شركتي مديريت ريسك تقلب و فساد مالي منتشر شد

0 792

حسابداراپ

«بهبودپذيري شركتي، مديريت ريسك تقلب و فساد مالي» عنوان كتابي است كه توسط توبي‌جي.اف.بي‌شاپ و فرانك اي.هيدوسكي نوشته و با كوشش امير پوريانسب، غلامحسين تقي‌نتاج و شاهين احمدي ترجمه شده است.

.

مترجمان در مقدمه كتاب چنين عنوان كرده‌اند: «هيچ واكسني تاكنون براي درمان قطعي تقلب و فساد مالي كشف نشده است با اين وجود سازمان‌ها بايد در تلاشي دائمي براي پيشگيري، بازداري و كشف تقلب باشند.»

.
«اين كتاب بر آن است با استفاده از آخرين دانش و دستاوردها، راه‌هاي بهبودپذيري بنگاه‌ها در برابر فشارهاي خردكننده ريسك‌هاي تقلب و فساد را نشان دهد.»

.
توبي‌جي‌اف‌بي‌شاپ مدير مركز دادگاهي ديلويت است. وي رييس سابق و مديرعامل انجمن بازرسان رسمي تقلب است. وي تاكنون پنج بار به عنوان مرد برتر اثربخش حرفه حسابداري در «Accounting today» انتخاب شده است.

.
فرانك هيدوسكي، رهبر ملي خدمات مشورتي مالي ديلويت است. وي مسوول ايجاد محصولات و رويه‌هاي جديد در حسابداري و رسيدگي‌هاي دادگاهي براي مشتريان در بخش خصوصي و عمومي است.

پندار سیستم

.
مولفان در اين كتاب، تجربيات خود درباره اثربخش‌ترين روش‌هايي را كه شركت مي‌تواند با آنها راهبردهاي مديريت ريسك تقلب و فساد مالي مناسب را طراحي و اجرا كند به شكل خلاصه در اختيار مديران ارشد و هيات مديره قرار مي‌دهند.

.
اين دو نويسنده كه بازرسي و ارزشيابي صدها سازمان را اجرا كرده‌اند به عنوان رهبران صلاحيت‌دار در مديريت ريسك تقلب و نوآوران رويه‌هاي حسابداري دادگاهي و مديريتي ريسك شناخته شده و معروف هستند.

.
اين كتاب مشتمل بر دو بخش و بر ۱۰ فصل است كه عبارتند از:

آيا مي‌توانيم تقلب و فساد مالي را از بين ببريم، ريسك رشد يابنده تقلب و فساد مالي، هزينه‌هاي تقلب و فساد مالي، ساختن يك شركت بهبودپذير، ارزيابي ريسك تقلب و فساد مالي؛ كنترل‌هاي تقلب سطح شركت، كنترل‌هاي پيشگيرانه، كنترل‌هاي كشاف و نظارت بر تراكنش‌ها، آمادگي براي رسيدگي‌ها و كاهش تقلب و فساد مالي و نقش بازيگران.

.
پس از پايان فصل دهم نيز به نتيجه‌گيري پيرامون آينده پرداخته شده است همچنين مثال‌هايي از عوامل ريسك تقلب در پيوست كتاب آورده شده و منابع و مآخذ براي مطالعه بيشتر معرفي شده است.

.
كتاب يادشده در ۲۰۰ صفحه با تيراژ ۱۰۰۰ نسخه توسط انتشارات حساب‌افزار ايرانيان منتشر شده است.

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.