نرم افزارحسابداری صدگان

فرصت ۲۰ روزه اصناف برای کسب تاییدیه قاچاق نبودن کالا

0 490

حسابداراپ

رییس شورای اصناف گفت: فروشندگان و اصنافی که کد شبنم ندارند باید از طریق اتحادیه تاییدیه قاچاق نبودن کالا را دریافت کنند.

.

به گزارش روابط عمومی پروژه شبنم، قاسم نوده فراهانی در نشست خبری که به مناسبت اجرای طرح شنبم از ابتدای اردیبهشت سال جاری برگزار شده بود، ضمن اعلام این مطلب گفت: در مورد کالاهای موجود در فروشگاه ها و انبارها که کد رهگیری ندارند یک فرصت ۲۰ روزه در نظر گرفته شده تا اتحادیه ها قاچاق نبودن کالاها را تایید کنند.

.

رییس شورای اصناف گفت: اگر تولید با قیمت تمام شده پایین امکان پذیر شود شعار  کالای ایرانی بخر، اتفاق پیدا می افتد.

.

وی افزود: ضروری است همه مسئولان به حوزه تولید کمک کنند تا مشکل بیکاری برطرف شود. ایشان با اشاره به اینکه قاچاق به تولید ملی آسیب می زند، گفت: طرح شبنم با پیش بینی تمهیداتی از قاچاق کالا جلوگیری می کند.

.

رییس شورای اصناف خاطر نشان کرد: خریدار کالای قاچاق به دلیل عدم پشتیبانی لازم از تولید متضرر می شود و طرح شبنم تلاش می کند تا کالا با شناسنامه و تمامی مشخصات ثبتی و گمرکی به دست مصرف کننده برسد.

.

پندار سیستم

وی با بیان اینکه طرح شنبم از ابتدای اردیبهشت ماه به مرحله اجرا گذاشته می شود، خاطر نشان کرد: همه دستگاه ها و نهادهایی که در رابطه با اجرای این طرح وظایفی را برعهده دارند، باید نقش خود را به درستی اجرایی کنند.

.

رییس شورای اصناف با بیان اینکه کالای قاچاق در همه جای دنیا وجود دارد، گفت: باید با پدیده شوم قاچاق با راههای قانونی مبارزه کرد و پدیده غیر قانونی قاچاق راه های قانونی می طلبد.

.

نوده فراهانی خاطر نشان کرد: ممکن است واردکنندگان کالاهایی را در انبار خود داشته باشند که از قبل ثبت سفارش شده است که برای آنها برنامه ای پیش بینی شده که در آن بازرسان یک فرصت ۲۰ روزه به فروشندگان می دهند تا از طریق اتحادیه موجودی کالای خود را کددار کنند تا در زمره کالای قاچاق نباشد.

.

رییس شورای اصناف تاکید کرد: ملاک تایید کالاهای موجود در فروشگاه ها و انبارها که از قبل وارد شده اند، تاییدیه اتحادیه است.

.

نوده فراهانی تصریح کرد: اگر فروشندگان و اصناف نسبت به این کار اقدام نکنند کالای موجود به عنوان کالای قاچاق ضبط و حق فروش کالای ضبط شده از آنها سلب می شود.

.

وی تصریح کرد: ارتقای تولید و حمایت از کار و سرمایه از راههای قانونی امکان پذیر است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.