نرم افزارحسابداری صدگان

طرح برخورد با ۵ گروه کالای فاقد کد شبنم از اردیبهشت ماه

0 609

حسابداراپ

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر گفت: اجرای فاز دوم طرح شبکه نظارت و بازرسی مردمی(شبنم) از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد . به این ترتیب با نصب بارکد دو بعدی روی پنج گروه کالایی امکان تشخیص کالای قاچاق از غیرقاچاق برای مردم فراهم شود.

.

اعلایی گفت : شبکه نظارت و بازرسی مردمی (طرح شبنم) در راستای سیاست‌های دولت برای مبارزه با قاچاق کالا طراحی و پیاده سازی شده است. این طرح در فاز نخست پنج گروه کالایی لوازم خانگی و صوتی و تصویری، موبایل و رایانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های دارویی و غذایی، تجهیزات پزشکی و اسباب بازی را شامل می شود .

.

وی افزود : ساز و کار طرح به این شکل است که با نصب بارکد دوبعدی شبنم روی کالاهایی که از مجاری رسمی وارد شده‌اند به طور عملی کالای قاچاق را از غیر قاچاق قابل تشخیص می‌کند.

.

پندار سیستم

او با بیان اینکه بخشی از اجرای این طرح از ابتدای آبان ماه سال گذشته اجرایی شده است، گفت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه گروه‌های کالایی دیگری به این طرح افزوده می‌شوند. وی در عین حال گفت که از ابتدای تیر ماه سال جاری نیز همه کالاهای وارداتی به کشور مشمول طرح شبنم قرار می‌گیرند.

.

اعلایی در توضیح کارآیی طرح شبنم به استخراج اطلاعات کامل کالاها در زمان ثبت سفارش اشاره و تاکید کرد: بنابراین کالاهایی که کدگذاری شده‌اند این امکان را دارند که خریدار تمام جزئیات کالا را در اختیار داشته باشد.

.

اعلایی خاطرنشان کرد: به طور مثال آمار رسمی واردات گوشی تلفن همراه در سال ۸۹ ، ۷۵۰ هزار عدد عنوان شده در حالی که میزان مصرف بیش از ۲۰ میلیون گوشی بوده است که نشان دهنده فاصله معنادار واردات رسمی و قاچاق است.

.

اعلایی در خصوص کالاهای سطح بازار که فاقد کد رهگیری شبنم هستند نیز گفت: ممکن است واردکنندگان کالاهایی را در انبار خود داشته باشند که از قبل ثبت سفارش شده است که برای آنها برنامه ای پیش بینی شده که در آن بازرسان یک فرصت ۲۰ روزه به فروشندگان می دهند تا از طریق اتحادیه موجودی کالای خود را کددار کنند تا در زمره کالای قاچاق نباشد. ، در غیر اینصورت بعد از تاریخ مذکور، هر کالایی که برچسب شبنم نداشته باشد، به عنوان کالای قاچاق در بازار محسوب شده و علاوه بر ضبط آن، متخلفان باید جریمه بپردازند.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.