نرم افزارحسابداری صدگان

عوارض ۷۰درصدی برای صادرات محصولات دانه‌بندی شده سنگ آهنی

0 584

حسابداراپ

در حالی بازار سهام طی سال جاری تحت تاثیر عواملی همچون عدم تعیین نرخ دلار در بودجه ۹۱ و زمان نامعلوم اجرای مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها با نوسان پر افت و خیری روبرو شده که بعد از غائله بهره مالکانه ۳۰ درصدی سنگ آهنی ها در سال گذشته که هنوز به نتیجه نرسیده ، تصمیم جدید دیگری شرکت های صادر کننده محصولات دانه بندی شده را با چالش تازه ای مواجه کرده است.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس،  شرکت های صادرکننده محصولات دانه بندی شده و خام مانند جلال آباد زرند، فولاد صبا نور، تهیه و تولید مواد معدنی و سنگ آهن مرکزی ( که به شرکت ذوب آهن می فروشد) که در سال حدود ۱۰ میلیون تن ماده خام و دانه بندی شده صادر می کنند، تا سال پیش وجهی را برای صادرات پرداخت نمی کردند اما طبق تصمیم گمرگات کشور این محصولات مشمول پرداخت عوارض صادراتی شده اند.

.

این تصمیم یکی از برنامه های گمرگ بود که با مخالفت ایمیدرو ، قرار بود اجرایی نشود اما در جریان مراجعه برخی مدیران برای صادرات محصولات به گمرگ این تصمیم اعلام شده است.

.

پندار سیستم

به این ترتیب، از این پس قیمت کارشناسی هرتن این نوع محصولات حدود ۱۰ دلار ( که کمتر از قیمت واقعی است) تعیین شده و بابت هر تن ۷۰ درصد این قیمت یعنی ۷ دلار به عنوان عوارض صادرات دریافت می شود. از قرار معلوم این تصمیم جدید گمرگ از اول سال جاری لحاظ شده است.

.

این تصمیم هر چند چندان تاثیری بر سود آوری شرکت های صادرکننده نخواهد داشت اما به هر حال بار دیگر بخشی از صنعت و بازار سهام را با حاشیه های تازه ای روبرو می کند.

.

دراین رابطه در تماس خبرنگار فارس با محمود نوریان مدیرعامل شرکت گل گهر وی چنین موضوعی را تایید کرد و گفت: از قرار معلوم چنین تصمیمی گرفته شده ولی تا کنون مصوبه ای و دستور العملی یا بخشنامه ای به ما داده نشده است.

.

پیگیری ها برای روشن شدن این موضوع ادامه دارد و در صورت کسب نتیجه منعکس خواهد شد.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.