نرم افزارحسابداری صدگان

دستورالعمل نحوه وصول حق الزحمه موسسات کاريابي غيردولتي داخلي

0 1,170

حسابداراپ

دستورالعمل نحوه وصول حق الزحمه موسسات کاريابي غيردولتي داخلي در سال ۹۱ ابلاغ شد.

.

علي اکبر لبافي مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان خراسان رضوي اظهار داشت: اين دستورالعمل به منظور ايجاد وحدت رويه بين موسسات کاريابي غيردولتي براي وصول حق الزحمه به کار گماري کارجويان تدوين شده است و در تمام موسسات کاريابي غيردولتي کاربرد دارد.

 .

وي افزود: بر اين اساس حق الزحمه مشاوره و ثبت نام حضوري جويندگان کار در کاريابي هاي داخلي مبلغ ۴۰ هزار ريال (چهار هزار تومان) است که ۳۰ هزار ريال آن (سه هزار تومان) بابت راهنمايي و مشاوره شغلي و ۱۰ هزار ريال آن (هزار تومان) بابت ثبت نام و صدور کارت بيکاري است.

پندار سیستم

 .

 وي تصريح کرد: در صورت انصراف کارجو وجه پرداختي بابت ثبت نام و مشاوره شغلي به وي مسترد نخواهد شد. وي همچنين گفت: حق الزحمه کاريابي ها بابت به کار گماري جوينده کار در داخل کشور نيز براي قراردادهاي يک ساله و بيشتر ۵۰ درصد حداقل دستمزد اعلام شده از سوي شوراي عالي کار در سال ۹۱ مي باشد.

 .

وي افزود: در صورتي که دستمزد ثابت به کار گمارده بيشتر از حداقل دستمزد تعيين شده باشد ۲۰ درصد تفاوت حقوق کارجو با حداقل دستمزد اعلام شده در سال ۹۱ به اين رقم اضافه خواهد شد. مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي در ادامه صحبت هاي خود بر رسيدگي به امور کاريابي ها و نظارت بر عملکرد آنان در خصوص اجراي صحيح آيين نامه مذکور تأکيد و خاطرنشان کرد: در همين راستا در سال ۹۰ بيش از ۴۳۰ مورد بازرسي از دفاتر مشاوره شغلي و کاريابي هاي غيردولتي توسط کارشناسان اين اداره کل انجام شد که اين رقم به نسبت سال ۸۹ حدود ۹۳ درصد رشد داشته است.

 .

منبع : روزنامه خراسان

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.