نرم افزارحسابداری صدگان

تصویب انتشار اوراق خزانه اسلامی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۱

0 551

حسابداراپ

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی از موافقت کمیسیون تلفیق برای انتشار اوراق خزانه اسلامی در بودجه سال ۹۱ دولت خبر داد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حجت السلام والمسلمین دکتر غلامرضا مصباحی‌مقدم عصر دوشنبه در همایش تبیین جایگاه فراکسیون بازار سرمایه در مجلس نهم گفت: پیشنهاد جدیدی روز یکشنبه در متن لایحه دولت مبنی بر استفاده از اوراق خزانه اسلامی مطرح شد که پیش از این در شورای فقهی بانک مرکزی مشروعیت آن مورد بررسی قرار گرفته بود. این اوراق از نظر شرعی تفاوت جدی با اوراق متعارف دارد و فقها هم نظر مساعدی نسبت به انتشار اوراق خزانه اسلامی دارند که در نهایت این اوراق به تصویب رسید.

.

وی با بیان اینکه  این اوراق ناشی از بدهی دولت به پیمانکاران و بخش های دیگر است، خاطرنشان کرد: با انتشار اوراق خزانه اسلامی دولت از محل فروش آن خواهد توانست بدهی پیمانکاران را بدهد که موضوع خوبی است.

.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار این اوراق سیاست های انقباضی ایجاد خواهد کرد، چرا که برخلاف اوراق مشارکت هدف آن ایجاد انبساط نیست و خواهد توانست بدهی واقعی را تبدیل کند.

.

به گفته دکتر مصباحی مقدم در حالی اوراق متعارف موجب ایجاد بدهی جدید می‌شود که اوراق خزانه اسلامی در تنزیل بدهی‌ها با مدت یک تا سه ساله و فروش کمتر از قیمت اسمی کاربرد دارد.

پندار سیستم

.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تفکیک مقام ناظر و اجرا را از مهم ترین دستاوردهای تصویب قانون بازار اوراق بهادار در مجلس هفتم اعلام کرد و افزود : قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید نیز در مجلس هشتم به تصویب رسید تا شرایط برای راه اندازی ابزارهای مالی جدید در بازار سرمایه فراهم شود.

.

حجت السلام والمسلمین مصباحی‌مقدم اظهار داشت : در همین راستا، تعریف ابزارهای مالی جدید در کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار گرفت به طوریکه معاملات آتی سکه و اوراق اجاره در بازار سرمایه راه اندازی شده است و هم اکنون بسیاری از ابزارهای دیگر در حال آماده سازی برای بهره‌برداری است.

.

وی تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در مجلس نهم را با حضور فعالان بازار سرمایه به فال نیک گرفت و گفت: اگر این کار در کمیسیون اقتصادی با همت چند نفر انجام می‌شد الان از طریق یک فراکسیون می‌تواند انجام شود.

.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: بازار سرمایه، بازاری جذاب، با رونق و بدیل است که می‌تواند نقش موثری در تامین مالی بنگاه های اقتصادی داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد مجلس نهم در بحث مسائل اقتصادی قوی‌تر از مجلس هشتم حرکت کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.