نرم افزارحسابداری صدگان

بیش از تعهداتمان شغل ایجاد کردیم.

0 557

حسابداراپ


دولت نه تنها به تعهدات خود عمل کرده بلکه بیش از تعهدات خود هم شغل ایجاد کرده

.

جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصتي بود تا معاون اول رییس‌جمهور به گزارش‌های مرکز آمار درباره عملکرد دولت در بحث ایجاد اشتغال واکنش نشان دهد و البته از «دولت احمدی‌نژاد» دفاعی قاطع کند.

.

به اعتقاد محمدرضا رحیمی، دولت نه تنها به تعهدات خود عمل کرده بلکه بیش از تعهدات خود هم شغل ایجاد کرده است و چنین دولتی از نظر رحیمی سزاوار تشویق است نه اینکه مورد هجمه قرار بگیرد. دفاعیات رحیمی ناظر به گزارش هایی بود که رییس مرکز آمار ایران از نحوه تحقق وعده های ایجاد شغل در سال های ۸۹ و ۹۰ ارائه کرده بود. آماری که با گفته‌های محمدرضا رحیمی تطبیق ندارد. عادل آذر از تحقق یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل در سال ۸۹ خبر داده بود و درباره سال ۹۰ هم از تحقق یک میلیون و ۳۷۵ هزار شغل سخن گفته بود. 

.
رحیمی اما روز گذشته درباره آمار ایجاد اشتغال سال ۸۹ به استناد گزارش وزارت کار از تحقق یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل خبر داد و درباره سال ۹۰ هم گفت که دولت یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل در این سال ایجاد کرده است. با این تفاوت که رحیمی معتقد است که این یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل، خود زمینه ساز ایجاد مشاغل دیگری بوده است.

پندار سیستم

.
به گزارش ایرنا، محمدرضا رحیمی در دومین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات كه در مركز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینكه دولت طی دو سال اخیر بیش از تعهدات خود شغل ایجاد كرده است، گفت: آیا این دولت مستحق تشویق است، یا باید مورد هجمه قرار بگیرد؟ وی ضمن اظهار این مطلب، ‌با اشاره به آنچه «جوسازی‌های اخیر در رابطه با آمار فرصت‌های شغلی ایجاد شده در كشور» خواند، گفت: این هجمه‌ها نتیجه‌ای جز ایجاد یاس و ناامیدی در كشور ندارد.

.
وی گفت: دولت سال ۱۳۸۹ اعلام كرد كه مصمم است یك میلیون و ۱۰۰ هزار شغل ایجاد كند و‌ بنا به اطلاعات وزارت كار در آن سال یك میلیون و ۵۰۰ هزار شغل در كشور ایجاد شد. رحیمی در ادامه اظهار کرد : دولت بیش از تعهد خود در سال ۱۳۸۹ شغل ایجاد كرد، اما یك هجمه سنگینی به دولت شد كه این ارقام درست نیست.

.
معاون اول ريیس‌جمهور با اشاره به اینكه ارقام مركز آمار با وزارت كار فرق می‌كرد و بنا به اعلام مركز آمار، یك میلیون و ۲۰۰ هزار شغل در سال ۱۳۸۹ ایجاد شده بود، گفت: در هر حال دولت بیش از تعهدات خود ایجاد اشتغال كرده است.

.
رحیمی گفت: سال گذشته نیز هدف‌گذاری دولت ایجاد دو میلیون و ۵۰۰ هزار شغل بود كه یك میلیون و ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شد، اما این فرصت‌های شغلی زمینه‌ساز ایجاد مشاغل دیگر بود. به گفته معاون اول رییس‌جمهور، در سال گذشته فقط در بخش كشاورزی ۵۶۰ هزار فرصت شغلی مهیا شده است. 

.
وی گفت: اگر از ميهمانان خارجی خداحافظی كنیم ، عدد بیكاری یك تا دو درصد بیشتر نمی‌شود، اما چنان فضای سیاهی می‌سازند كه نتیجه این تلاش‌ها تبدیل به یاس می‌شود.

.
وی گفت: دولت آقای احمدی‌نژاد خیلی مظلوم است و مورد هجوم از داخل و خارج است، ما داخل را به خدا باید واگذار كنیم و مخالفت خارجی ها هم بهترین دلیل برای شكوفایی ما است.‌ آنها از ترس این شكوفایی است كه دست به ترور دانشمندان هسته‌ای كشور می‌زنند. 

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.