نرم افزارحسابداری صدگان

چاپ و انتشار ایران چک ادامه می یابد.

0 717

حسابداراپ

با موافقت نمایندگان مجلس، بانک مرکزی مجاز شد اقدامات لازم را در زمینه تداوم چاپ و انتشار ایران چک به عمل آورد.
.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۹۱ کل کشور با بند الحاقی ۲۵ این لایحه موافقت کردند.

.

در بند الحاقی ۲۵ لایحه بودجه آمده است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است اقدامات لازم را در زمینه تداوم چاپ و انتشار ایران چک بانک مرکزی با طرحهای موجود و با مسدود نمودن معادل ریالی مبالغ ایران چکهای منتشره تحت نظارت هیات نظارت اندوخته اسکناس موضوع ماده (۲۱) قانون پولی و بانکی کشور به عمل آورد.

.

پول الکترونیکی هووی چک پول می‌شود.

خروج چک پول ها از چرخه بازار پول و اینکه چه چیزی جایگزین آن شود و تغییر بسته سیاستهای پولی بانک مرکزی از جمله مباحث روزی است که مورد نقد و بررسی نمایندگان مجلس قرار دارد.
.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، برخی از کارشناسان جایگزینی اسکناس درشت و برخی پول الکترونیکی را گزینه مناسبی برای جایگزینی چک پول می دانند و برخی ماندن چک پول ها را می خواهند.از این رونظر تعدادی از نمایندگان رادر این باره جویا شدیم .آنچه در ذیل می خوانید ماحصل این گفت و گواست.

.

علی اصغر یوسف نژاد در این باره معتقد است: جمع آوری چک پول بربازار کسب و کار بی تاثیر نخواهد بودو باید پس ازجمع آوری چک پول ها،  پول الکترونیکی و درشت جایگزین آن شود.

.

پندار سیستم

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا چک پول به این صورت منتشر واستفاده نمی شود گفت: چک پول معنا ندارد چک باید چک باشد و پول هم باید پول باشد.

.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که چک پول پدیده جدیدی در اقتصاد ماست افزود:اقتصادباید برپایه یک سری اصول و پایه های فکری کارشناسی باشد.

.

وی با بیان اینکه درباره اقتصاد باید قواعد اقتصادی را رعایت کنیم در خصوص لزوم بسته پولی بانک مرکزی گفت: بسته سیاست های پولی باید تغییر کندومحوربسته های سیاستی و نظارتی باید اشتغال و تولید سرمایه گذاری و ساده سازی امور باشدو مشکلاتی که دربخش صنعت و معدن هست باید با تغییر بسته ها حل شود.

.

پیمان فروزش نیز درباره حذف ایران چک ها و جایگزین مناسب آن گفت: پول الکترونیک جایگزین مناسبی برای ایران چک ها است.

.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز معتقد است: بسته سیاست های پولی دردی را دوا نکرده است و باید سیاست کلی نوشت.

..

در این باره جعفرقادری گفت: سیاست های پولی و مالی اشکالات جدی دارد و در شرایطی که ما در تورم رکودی هستیم باید سیاست هابه گونه ای اصلاح شود که هم تولید تقویت شود و هم نقدینگی مدیریت شود.

.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه در خصوص خروج ایران چکها اظهار داشت: اگربانک مرکزی به میزان چک پولها  پول خارج نکرده باشند یعنی پول جدید خلق کردند و این به نقدینگی اضافه می کند.

 

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.