نرم افزارحسابداری صدگان

صعود به سوی شاخص ۳۰ هزار واحدی

0 697

حسابداراپ

به دنبال نتایج مثبت گفتگوهای هسته ای ایران با گروه ۱+۵ طی روز گذشته و مشخص شدن زمان برگزاری دور دوم مذاکرات در بغداد، بازار سهام امروز را در حالی آغاز می کند که انتظار از تشکیل صف های خرید میلیونی در کلیت بورس و روند رو به رشد قیمت سهام شرکت ها قابل انتظار است.

.

بر اساس گزارش بورس نیوز، با مثبت و سازنده دانستن نتایج این مذاکرات از سوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، سخنگوی شورای امنیت ملی شاخص توانایی عبور از رکوردهای قبلی و دستیابی به قله های افتخار جدید را دارا می باشد چرا که از شدت تأثیر ریسک های سیستماتیک کمی کاهش یافته است.

.

پندار سیستم

بطوریکه با این شرایط، نماگر بازار سهام می تواند قله ۲۷ هزار و ۹۹ واحدی را که در تاریخ ۲۰ شهریور ماه سال گذشته به دست آورده بود، شکسته و تا فصل برگزاری مجامع شرکت ها با حرکت در موج پنجم صعودی پا به مرز ۳۰ هزار واحدی گذارد.

.

افزون بر اینکه طبق نمودار های حرکتی شاخص کل، مشاهده می شود که این نماگر در بازه زمانی هفتگی نیز در حال عبور از موج چهارم اصلاحی به موج پنجم صعودی بوده و بزودی سطح مقاومتی خود را در مرز ۲۷ هزار واحدی می شکند. تحقق چنین امری نشان دهنده آن است که پس از پشت سر گذاشتن یک دوره اصلاحی، تداوم رکورد شکنی های دماسنج بازار سهام طی روز های آتی و تا تیر ماه ادامه دار خواهد بود. چرا که در سال گذشته در فصل مجامع نیز بازار روندی مثبت در اختیار داشت و اکثر صنایع از جمله پتروشیمی ها و سهم هایی مانند “اخابر” و ” همراه” سود مناسبی تقسیم نموده و با توجه به بودجه های برآوردی آنها برای سال جاری، انتظار از تقسیم سود بالا در اینگونه صنایع و سهم ها برای سال جاری نیز وجود دارد.

.

در پایان شایان ذکر است میزان الحراره بازار سهام می تواند با قدرت گرفتن از نتایج مفید مذاکره اخیر ایران با گروه ۱+۵ درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، با عبور از مرز ۲۷ هزار واحدی به سمت فتح قله های جدید پیش رود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.