نرم افزارحسابداری صدگان

چند خبر اميدوار‌كننده برای کارگران

1 741

حسابداراپ

سال آینده بیش از ۷۰ درصد از کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند.

به مناسبت آغاز سال جدید گروه کارگری خبرگزاری کار ایران با خواهش از فعالان و مقامات کارگری اخبار امیدوار کننده‌ای را جهت انتشار در نوروز تدارک دیده است که در ذیل می‌آید:

.

دستمزد سال ۹۲ کارگران براساس نرخ خط فقر واقعی تعیین می‌شود.

محمد عطاردیان در پاسخ به درخواست خبرنگار ایلنا در خصوص ارائه اخبار امیداور کننده به جامعه کارگری اظهار داشت: تمایل داشتم به عنوان یک فعال کارفرمایی اعلام کنم سال ۹۲ کارگران براساس نرخ خط فقر واقعی دستمزد دریافت می‌کنند.

.
این فعال کارفرمایی، با اشاره به افزایش سطح رفاهی و معیشتی کارگران در سال‌ آینده یاد آور شد: با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها وضعیت معیشتی جامعه کارگری کشور به دلیل ارائه بسته‌های حمایتی ویژه از سوی دولت به کارگران بهبود خواهد یافت.

.
او از کاهش نرخ بیکاری در کشور خبر داد و خاطرنشان ساخت: به دلیل اعمال سیاست‌های صحیح اقتصادی از سوی دولت از قبیل افزایش نرخ رشد اقتصادی نرخ بیکاری از سال ۹۱ تنزل خواهد یافت.

.
عطاردیان با اشاره به بهبود وضعیت واحدهای تولیدی تصریح کرد: به دلیل پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی کشور سال جدید بیش از ۵۰ درصد از واحدهای بحرانی با رونق پایداری مواجه خواهند شد. و در پی آن امنیت شغلی کارگران تثبیت می‌شود.
.

کلیه کارگران کشور اعم از قراردادی و دائم کارت اعتباری می‌گیرند.

واگذاری کارتهای اعتباری کارگران طرحی بود که از سوی شورای عالی اشتغال در بیش از یکسال گذشته تصویب و با هدف حمایت از سبد معیشت خانوار برای اجرا ابلاغ شد و با وجود رونمایی و واگذاری نمادین کارت‌های اعتباری خرید ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به ۱۳ نفر از کارگران در هفته کارگر سال جاری، اما ادامه اجرای این طرح با رکود و کندی محسوسی دنبال شد. اما عیوضی عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران وعده داده است کلیه کارگران کشور ائم از دائم و موقت از سال آینده کارت اعتباری دریافت می‌کنند.

پندار سیستم

.
عیوضی ارائه کارت‌های اعتباری به کارگران را موجب بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با ارائه کارتهای اعتباری وضعیت معیشتی بیش از ۶۰ درصد از کارگران بهبود می‌یابد.

.
این فعال کارگری، از افزایش سیاست‌های حمایتی دولت در سال آینده خبر داد و خاطرنشان ساخت: سال آینده شورای عالی کار دستمزد کارگران را براساس نرخ واقعی سبد هزینه خانوار کارگری محاسبه خواهد کرد.

.
مسئول کمیته مزد استان تهران، از افزایش سطح قدرت خرید جامعه کارگری کشور در سال آینده خبر داد و افزود: ‌ سال آینده دولت با ارائه بسته‌های حمایتی ویژه به کارگران کشور همزمان با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها موجبات افزایش قدرت خرید جامعه کارگری کشور را فراهم خواهد کرد.

.

تفکیک قراردادهای دائم از موقت

فتح الله بیات رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور اعلام کرد: سال آینده بیش از ۷۰ درصد از کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند. او در ادامه تصریح کرد: با تفکیک قراردادهای دائم از موقت کارگران فعال در کارهای موقت حقوق بیشتری به نسبت کارگران قرارداد دائم دریافت می‌کنند.

.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی از کاهش نرخ خط فقر در بین جامعه کارگری کشور خبر داد و گفت: در پی افزایش سیاست‌های حمایتی دولت سطح معیشتی ۸۰ درصد از کارگرانی که زیر خط فقر گذران معیشت می‌کردند بهبود می‌یابد.

.
بیات از واگذاری مسکن با تسهیلات ارزان قیمت به کارگران سراسر کشور خبر داد و گفت: با توجه به ابن که بخش قابل توجهی از هزینه‌های سبد هزینه خانوار کارگری به بخش مسکن اختصاص می‌یابد از این رو سال اینده به منظور بهبود وضعیت معیشتی کارگران دولت نسبت به اعطای مسکن با تسهیلات ارزان به کارگران اقدام خواهد کرد.

.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور، از پرداخت تسهیلات بانکی ویژه به کارگران خبر داد و گفت: کارگران سال‌ آینده بیش از ۳۰ میلیون تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند.

.

منبع : ايلنا

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. عباس می گوید

    با سلام

    بنده یک کارگرم شغلم سیم بانی یا همون برقکار هوایی که در اتفاقات برق شهرمون بندرلنگه کار میکنم…۵ سال که به صورت پیمانی کار میکنم ضمن خدمت مدرک تحصیلیمو به لیسانس هم ارتقا دادم ولی وقتی همین مشاوره مدیر عاملمون اومد بازدید گفت شما هیچ وقت جذب شرکت توزیع نمیشین!!!به همین راحتی با همین چندر غازی که به ما برقکارا میدن که جان و حتی مالمون رو در راه روشن موندن برق مملکتمون تو کف دست گذاشتیم تو این گرمای طاقت فرسای جنوب با این حقوق بخور نمیر تازه میگن یکی بچه کمه دوتا نه ۶ تا داشته باشین… …جناب مشاور فقط اومد و به ما وعده کفش و لباس کار دادن که اونم اغلب سایز تن ما نمیسازن!!!با بیمه درمانی ما که همون تامین اجتماعی باشه خوشبختانه هیچ بیمارستانی تحویلمون نمیگیرن!در حالی که همکارای رسمیمون که شاید نصف ما هم کار نمیکنن حقوقی دو برابر ما با بیمه تکمیلی دارن آخه مگه ما چه گناهی کردیم!خون ما چه رنگیه که به ما با این نگاه تبعیض گونه مینگرین!به چه امیدی بمونم تو این شرکت که هرگز تخصص های کاری و اجتماعی مارو جدی نمیگیرن بابا والا منم ایرانیم وطنمو دوس دااارم مارو هم تحویل بگیرین!کافیه یه نفر تو شرکت بدونه ما پیمانی هستیم هرچه بخواد بارمون میکنه…نمیدونم این به شما تعلق نمیگیره فلان چیز به شرکت خودتون ربط داره نامه بانکی به شرکتیا نمیدیم ووووو….خدا تو رو به امام زمان قسمت میدم فقط تویی که میتونی به داد ما ضعفا برسی و بس!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.