نرم افزارحسابداری صدگان

دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس ابلاغ شد.

0 1,656

حسابداراپ

.

دستورالعمل جدید موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار پس از پاره ای اصلاحات از سوی شورای عالی بورس و اوراق بهادار به ارکان مختلف بازار سرمایه ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، رییس اداره حسابرسی و گزارشگری مالی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل مؤسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این دستورالعمل در ۲۳ ماده و ۳۷ تبصره و یک پیوست در هشتم مرداد ۸۶ مصوب شده بود که شورای عالی بورس و اوراق بهادار در هفدهم بهمن ماه امسال اصلاحاتی در آن ایجاد کرد.

.

 آزاده مداحی افزود: دستورالعمل جدید جایگزین آیین­ نامه ضوابط مؤسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس اوراق بهادار تهران (مصوب جلسه بیستم اسفندماه ۸۰ شورای بورس) و ضوابط موسسات حسابرسی و بازرسان قانونی معتمد سازمان بورس اوراق بهادار تهران (مصوب سوم خرداد ۷۸ شورای بورس) شد.

.

وی در خصوص اصلاح این دستورالعمل تصریح کرد: به منظور اعتلای حرفۀ حسابرسی که مهمترین نقش را در ارتقای شفافیت ‌اطلاعات، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار داراست، و همچنین در راستای اجرای مفاد بند یک ماده چهار و بندهای ۸، ۱۱، ۱۲، ۱۸، ۱۹ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار، “دستورالعمل مؤسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار” در هفدهم بهمن ۹۰ توسط شورای ‌عالی بورس و اوراق بهادار اصلاح و به تصویب رسید.

پندار سیستم

.

رییس اداره حسابرسی و گزارشگری مالی با بیان اینکه دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار در هفت فصل تنظیم شده است، ابراز داشت: فصل نخست به تعریف اصطلاحات اختصاص یافته است. فصل دوم هم مسایل مربوط به پذیرش موسسات حسابرسی معتمد اختصاص یافته و در فصل سوم، وظایف اشخاص حقوقی مشمول حسابرسی موضوع این دستورالعمل تشریح شده است.

.

مداحی ادامه داد: فصل چهارم به مبحث نظارت بر موسسات حسابرسی معتمد اختصاص دارد. استقلال و ضمانت اجرایی هم عناوین فصول پنجم و ششم هستند. در آخرین فصل این دستورالعمل هم سایر مقررات مربوطه بیان شده است.

.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار و در راستای حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران و ساماندهی و توسعه بازار اوراق بهادار و نظر به ضرورت نظارت عالیه بر امور و با هدف اجرای قانون بازار اوراق بهادار مقرر شد سازمان بورس و اوراق بهادار مؤسساتی را از بین مؤسسات حسابرسی به‌عنوان “موسسات حسابرسی معتمد” برای استفاده اشخاص حقوقی تعیین کند.

.

رییس اداره حسابرسی و گزارشگری مالی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، ضروریست موسسات ‌حسابرسی معتمد سازمان بورس ‌و اوراق ‌بهادار و شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، تمهیدات لازم را در جهت رعایت کامل مفاد دستورالعمل دستورالعمل مؤسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار اتخاذ کنند.
.
متن کامل دستورالعمل جدید موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار در فایل مرتبط آمده است.
.

برای دانلود روی لینک راست کلیک کنید و گزینه save link as را انتخاب کنید…

.

فایل doc دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس

.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.