نرم افزارحسابداری صدگان

نیمه نخست ۹۱ بازدهی مناسبی به همراه دارد.

0 621

حسابداراپ

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به پتانسیل شرکت ها و سودهایی که برای سال ۹۱ پیش بینی کرده اند، گفت: انتظار می رود سال آینده بازدهی مناسبی را در بورس اوراق بهادار شاهد باشیم.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، همایون دارابی در خصوص پیش بینی وضعیت بازار سهام در سال ۹۱ ابراز داشت: شرکت های بورسی در چهار ماه ابتدایی سال ۹۱ مجامع خود را برگزار می کنند و امسال تعداد شرکت های با سود نقدی بالا که بازدهی مناسبی در چهار ماه نخست داشته باشند، زیاد است.

 .

وی ابراز امیدواری کرد که سهام داران با شرکت در مجامع و دریافت سود نقدی، بازدهی مناسبی را در چهار ماه نخست داشته باشند.

 .

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهام دارانی در مجامع سود دریافت می کنند که در مقطع برگزاری مجمع سهام دار باشند، گفت: نیازی نیست که برای دریافت سود، افراد در تمام سال مالی، سهام دار شرکت باشند.

 .

وی با اشاره به اینکه نهمین مجلس شورای اسلامی سال آینده شکل می گیرد، تصریح کرد: سال ۹۱ مباحث کلانی مانند بودجه، اجرای مرحله دوم طرح هدفمند کردن یارانه ها و تحریم های خارجی را پیش روی بازار داریم و باید منتظر ماند تا مشخص شود که در ساختارهای دولتی و مجلس شورای اسلامی چه تصمیم هایی در این خصوص گرفته می شود.

 .

وی در پاسخ به این سوال که تحولات اخیر بین المللی چه تاثیری بر بازار سهام کشور دارد، گفت: روز جمعه انتخابات پرشوری را شاهد بودیم که برای بازار سرمایه اهمیت بسیاری داشت، به ویژه اینکه افرادی از بازار سرمایه به مجلس راه یافتند. به همین دلیل شاهد تاثیرات مثبت برگزاری این انتخابات بر بازار سهام بودیم.

 .

پندار سیستم

دارابی خاطرنشان کرد: در صحنه بین الملل شاهد سخنان رییس جمهوری آمریکا در اجلاس آی پک بودیم که با توجه به کارکرد داخلی این سخنان و نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این سخنان با هدف جلب لابی صهیونیست انجام شد .

 .

وی تاکید کرد: بنابراین در صحنه سیاسی تاثیر انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار بیشتر از سایر اتفاقات است، از همین رو، صرف نظر از نوساناتی که در ذات بازار وجود دارد، بازار پس از انتخابات روند مثبتی را شاهد بود.

 .

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص عملکرد بازار سهام در سال ۹۰ گفت: برای بررسی عملکرد بازار سهام در سال جاری باید به چند موضوع توجه داشت. نخست اینکه در سال ۹۰، بخشی از نقدینگی بازار درگیر بازارهای موازی به ویژه ارز و سکه شد.

 .

وی با اشاره به اینکه انتهای سال شاهد تلاش مسوولان برای کنترل نقدینگی های سرگردان بودیم، ادامه داد: بهترین محل برای مهار نقدینگی بازار سهام است و شاهدیم از زمانی که اراده مسوولان برای اداره نقدینگی در بازارهای ارز و سکه پررنگ شد، شرایط بازار هم بهبود یافت.

 .

دارابی افزود: به علاوه، سال ۹۰، یک سال استراحتی برای بازار سهام بود. در پایان سال شاخص تقریبا ۹ درصد رشد کرد، در حالی که طی دو سال گذشته رشدهای فوق­العاده ای داشت.

 .

وی با تاکید بر اینکه به طور معمول چرخه های رونق و رکود بازار سهام کشور ما، سه یا چهار ساله است، گفت: بعد از دو سال رشد، بورس اوراق بهادار یک سال با ثبات را تجربه کرد و به همین دلیل می توان سال ۹۰ را سال با ثبات بازار دانست که درست به همین علت، شاخص رشد زیادی نداشت.

 .

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اما باید به این نکته هم توجه داشت که بر خلاف سال های پیش، امسال، اجرای اصل ۴۴ در بازار سرمایه فقط به عرضه سهام دو شرکت حمل و نقل خلیج فارس و ذوب آهن اصفهان محدود شد. این در حالی است که با پررنگ شدن عرضه سهام شرکت های اصل ۴۴ یی و شرکت های دولتی، چرخه بازار با رشد همراه می شود که امیدواریم سال آینده این امر رخ دهد.

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.