نرم افزارحسابداری صدگان

شرايط بازنشستگي کارگران صنعت نساجي تسهيل شد.

0 1,996

حسابداراپ

ايام دريافت مقرري بيمه بيکاري صنعت نساجي در مشاغل سخت و زيان آور جزو سوابق کارگران محسوب خواهد شد.

.

محمد سنجري معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان خراسان رضوي با اعلام اين خبر اظهار داشت: بنا به پيشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بند يک مصوبه ۱۲۰۸۰۳/ت۳۹۲۱۶ هيئت وزيران بازنگري شد و پس از بررسي هاي لازم بر اساس مصوبه شماره ۱۳۴۴۰۳/ت۴۷۶۱۴۵ مورخ ۹۰.۱۱.۲۹ ايام دريافت مقرري بيمه بيکاري کارگران صنعت نساجي در مشاغل سخت و زيان آور به عنوان سابقه کاري محسوب مي شود.

 .

وي تصريح کرد: اين امر مشروط به اين است که کارگر با احتساب ايام مذکور حداکثر تا پايان سال ۱۳۹۲ به شرايط بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور برسد و بازنشسته شود.

 .

پندار سیستم

وي همچنين گفت: افرادي که حداقل ۲۰سال متوالي يا ۲۵سال متناوب در کارهاي سخت و زيان آور اشتغال داشته باشند و حق بيمه مزبور را به صندوق تامين اجتماعي پرداخت کرده باشند، مي توانند بدون شرايط سني از مزاياي بازنشستگي بهره مند شوند.

 .

وي افزود: زنان کارگر که مجموع سنوات ارفاقي و سنوات عادي کارکرد آنان به ۲۰سال برسد، به شرط داشتن ۴۲سال مي توانند پس از تاييد درخواست خود در کميته کارهاي سخت و زيان آور با بيست روز حقوق بازنشسته شوند.

.

 معاون روابط کار اين اداره کل اضافه کرد: در صورتي که بيمه شدگان موضوع اين ماده قانوني قبل از رسيدن به سابقه مقرر دچار فرسايش جسمي و روحي ناشي از اشتغال در کارهاي سخت و زيان آور شوند با تاييد کميسيون هاي پزشکي و موضوع ماده ۹۱ قانون تامين اجتماعي به هر ميزان سابقه خدمت از مزاياي بازنشستگي در کارهاي سخت و زيان آور بهره مند خواهند شد.

 .

منبع : روزنامه خراسان

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.