نرم افزارحسابداری صدگان

يکپارچه سازي اطلاعات اقتصادي کشور با اجراي طرح جامع مالياتي

0 696

حسابداراپ

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور گفت : ارايه شماره اقتصادي به اشخاص حقوقي که برپايه طرح جامع مالياتي صورت خواهد گرفت ، در دو مرحله انجام مي گيرد که اين ويژگي از تفاوت هاي بارز شماره اقتصادي جديد است .

.

به گزارش رسانه مالياتي ايران ، دکتر علي عسکري در گردهمايي روساي سازمانهاي امور اقتصادي و دارايي و مديران کل امور مالياتي سراسر کشور که روز شنبه ششم اسفند ماه در تالار جهاد اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي برگزار شد ، خاطر نشان کرد : ثبت نام از اشخاص حقوقي که از بهمن ماه سال جاري آغاز شده در دو مرحله انجام مي گيرد که در

.

مرحله اول که پيش ثبت نام مي باشد ، اطلاعات کليدي مودي ، اطلاعات هويتي، اقامتگاه قانوني ، اطلاعات مديرعامل و در نهايت اطلاعات فعاليت اخذ مي شود و پس از راستي آزمايي و اعتبارسنجي اطلاعات پيش ثبت نام ،

.

مرحله دوم ثبت نام که شامل مشخصات شرکا ، حسابداران ، خريداران ، سهامداران و … است دريافت مي شود که اين مرحله نيز مجددا کنترل و اطلاعات آن اعتبارسنجي مي گردد و در نهايت کارت اقتصادي جديد به نشاني اشخاص حقوقي ارسال مي گردد .

.

وي با بيان اينکه ثبت نام الکترونيکي براي کليه اشخاص حقوقي از جمله آندسته از موديان که حتي قبلا داراي پرونده مالياتي و شماره اقتصادي بوده اند اجباري مي باشد ، عنوان کرد : شماره اقتصادي جديد جايگزين شماره قبلي در نظام مالياتي کشور خواهد شد .

.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور تصريح کرد : مودياني که ثبت نام الکترونيکي خود را کامل نمايند ، از مزاياي تسهيلات الکترونيکي نظير دسترسي به نسخه الکترونيکي پرونده مالياتي ، برخورداري از امضاي الکترونيکي در فرايندهاي مالياتي ، پرداخت الکترونيکي و تسليم کاملا الکترونيکي اظهارنامه هاي مالياتي برخوردار خواهند شد .

.

وي با اشاره به اينکه ثبت نام از اشخاص حقوقي در راستاي اجراي طرح جامع مالياتي و يکپارچه سازي اطلاعات فعالان اقتصادي در کشور است ، تاکيد کرد : نبايد به گونه اي باشد که همچون تجربه گذشته کد اقتصادي ، شرکتي وجود داشته باشد که شماره اقتصادي داشته باشد اما جا و مکان آن نامشخص باشد .

پندار سیستم

.

دکتر عسکري در ادامه به سفر هيات کارشناسي صندوق بين المللي پول ( IMF ) اشاره کرد و گفت : حجم برنامه ها و پروژه هاي انجام گرفته و در دست انجام در نظام مالياتي ايران براي اين هيات ، جاي شگفتي داشت که چطور ظرف مدت دو سال نظام مالياتي ايران اينقدر ساماندهي و کارآمدي پيدا کرده باشد .

.

وي با بيان اينکه براي پيشبرد طرح هاي عظيم نظام مالياتي نيازمند مديران استراتژيست هستيم نه صرفا مديراني که به وضع موجود راضي هستند يا مديراني که فقط نگاهشان به قوانين و قواعدي کنوني است ، اظهار داشت : مديران استراتژيست نگاهشان فراتر از قاعده و قانون جاري است ؛ لذا از تمام ظرفيت ها و توان خود براي تحرک بخشيدن به طرح ها و برنامه ها بهره مي گيرند .

.

دکتر عسکري خاطرنشان کرد : مسئولان اقتصادي استان ، اعم از مدير کل امور مالياتي ، رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان و يا مدير کل گمرک ، بايد با يکديگر هماهنگي کامل داشته باشند و تمام تلاش خود را براي تحقق درآمدهاي استاني بکار گيرند .

.

—————————————————————————

لينك هاي مرتبط :

– طرح جامع مالیاتی سال آینده وارد مرحله اجرای آزمایشی می شود

– رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حیاتی ترین فاز طرح جامع مالیاتی آغاز شد

– با اجرای طرح جامع مالیاتی مبادلات اقتصادی مودیان در سیستم مالیاتی درج می شود.

– طرح جامع مالیاتی طی ۶ مرحله اجرا می شود.

آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقی به منظور دریافت شماره اقتصادی از ۱۵/۱۱/۱۳۹۰

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.