نرم افزارحسابداری صدگان

سویفت به دنبال تحریم بانک مرکزی ایران

0 753

حسابداراپ

سامانه انتقال پیام‌های بین بانکی بین‌المللی (سویفت) تحت فشار آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرد: علاوه بر متوقف کردن نهادهای مالی و بانک‌های ایران درصدد تحریم بانک مرکزی ایران و متوقف کردن فعالیت‌های بین بانکی بین‌المللی آن است.

.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، سویفت به آمریکا اعلام کرده است که برای قطع ارتباط خود با بانک مرکزی ایران در راستای تحریم‌های آمریکا و اعمال فشار به ایران آماده است.

.

براساس این گزارش، سامانه سویفت چند تن از کارشناسان خود را به منظور مذاکره با مقامات آمریکایی و بررسی پیشنهاد واشنگتن به این کشور اعزام کرده است. بلانچ پتر از مقامات ارشد سویفت در بلژیک گفت: سامانه سویفت برای متوقف کردن فعالیت‌های بین بانکی موسسات و نهادهای مالی ایران که توسط اتحادیه اروپا تحت تحریم هستند و همچنین بانک مرکزی ایران آماده است.

.

پندار سیستم

اما «جووآن هلی» سخنگوی سامانه سویفت با اشاره به اینکه مذاکرات محرمانه است، گفت: تحریم موسسات مالی و بانک‌های ایران گامی بسیار حساس است؛ چرا که باعث اختلال در تراکنش‌های کاربران در سطح جامعه مالی بین‌المللی خواهد شد. این موضوع نیاز به اتخاذ ملاحظات از جمله در نظر گرفتن پیامدهای عملکرد سیستم پرداخت بین‌المللی و… دارد.

.

.

———————————————————————————————

لينك مرتبط :

آمادگی سوئیفت برای قطع همکاری با ایران

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.