نرم افزارحسابداری صدگان

تشکیل «صندوق ضمانت سپرده» برای تضمین سپرده‌ها در بانک‌های مشکل‌دار

0 723

حسابداراپ

معاون برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ريیس‌جمهور گفت: صندوق ضمانت سپرده‌ها برای اولین بار در کشور تشکیل می‌شود. داوود منظور در گفت‌وگو با فارس افزود: یکی از کارهای مهم قانون برنامه پنجم، بند «د» ماده ۹۵ قانون برنامه پنجم تدوین اساسنامه صندوق ضمانت سپرده‌ها است که برای نخستین بار در کشور تشکیل خواهد شد.

.

پندار سیستم

وی گفت: در این زمینه کار فشرده با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد انجام شد و ۴ جلسه در ستاد تدوین آيین‌نامه‌ها در دولت برگزار شد و از تجربه همه کشورهایی که چنین صندوقی دارند، استفاده و اساسنامه مفصل برای آن تهیه شده است. وی در مورد هدف صندوق ضمانت سپرده‌ها گفت: براساس ماده ۹۵ قانون برنامه پنجم، با توجه به توسعه بانک‌های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری در کشور، چنانچه این بانک‌ها دچار مشکل شوند، نباید سپرده‌های مردم نزد آنها در خطر قرار گیرد، بنابراین صندوق ضمانت سپرده پیش‌بینی شده است.

.
منظور یادآور شد: همان گونه که اموال و دارایی‌ بانک‌های خصوصی بیمه می‌شود، همچنین باید سپرده‌ سپرده‌گذاران نزد این بانک‌ها بیمه شوند و صندوق ضمانت سپرده در آینده به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی به فعالیت خواهد پرداخت. وی یادآور شد: صندوق ضمانت سپرده یک حق عضویت از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دریافت می‌کند که آنها ملزم هستند عضو این صندوق شوند و چنانچه بانکی دچار مشکل شود، سپرده‌های مردمی در این بانک به شکل تضمینی برگشت داده می‌شود؛ آيین‌نامه مربوطه نهایی شده و در دولت در دست بررسی قرار دارد.

منبع : دنياي اقتصاد

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.