نرم افزارحسابداری صدگان

ایجاد دفاتر مبارزه با پولشویی در شرکت‌های بیمه

0 671

حسابداراپ

وزیر امور اقتصادی و دارایی از ایجاد دفاتر مبارزه با پولشویی در سازمان امور مالیاتی و بیمه مرکزی خبر داد و گفت:‌ همه شرکت‌های بیمه اعم از دولتی و خصوصی موظف شده‌اند واحد مبارزه با پولشویی را زیر نظر مدیر عامل خود ایجاد کنند.

.

سیدشمس‌الدین حسینی پس از پایان دوازدهمین جلسه شورای عالی مبارزه با پولشویی به واحد مرکزی خبر افزود: پس از تصویب دستورالعمل‌های مربوط به حوزه بانک، بورس و گمرک در جلسات گذشته، ۱۴ دستورالعمل در حوزه بیمه مرکزی، سازمان مالیاتی و بانک تصویب شد.

پندار سیستم

.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد دستورالعمل ۵ مورد در حوزه صنعت بیمه تصویب شده است، گفت: این مصوبات شامل دستورالعمل‌های شناسایی مشتریان و متقاضیان خدمات بیمه‌ای، نحوه شناسایی عملیات بیمه‌ای مشکوک و مراقبت از اشخاص مظنون در موسسات بیمه، مبارزه با پولشویی در حوزه خدمات بیمه الکترونیکی، ساختار وظایف واحد مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه و دستورالعمل مبارزه با پولشویی در عملیات بیمه‌ای اتکايی خارجی و معاملات برون مرزی است.

.
حسینی افزود: در حوزه سازمان امور مالیاتی نیز شش دستورالعمل به تصویب رسید که شامل دستورالعمل‌های شناسایی مودیان در سازمان امور مالیاتی، کشف معاملات و عملیات مشکوک و شیوه گزارش دهی در سازمان امور مالیاتی کشور، نحوه ارسال اسناد و مدارک به سازمان امور مالیاتی، رعایت مقررات مبارزه با پولشویی در حوزه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی، نحوه مراقبت از اشخاص مظنون و دستورالعمل نگهداری و امحای اسناد مالیاتی است.

.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تصویب سه دستورالعمل در خصوص بانک مرکزی گفت: بر همین اساس دستورالعمل چگونگی شناسایی مشتریان خارجی موسسات اعتباری، نحوه اعمال دقت و نظارت ویژه هنگام ارائه خدمات پایه به اشخاص سیاسی خارجی در موسسات اعتباری و دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی در صرافی‌ها به تصویب رسید.

.
وی افزود: با توجه به اهمیت شناسایی ذی‌نفع واحد در مبارزه با پولشویی مقرر شد کارگروهی با مسوولیت دبیرخانه و با مشارکت اعضای نمایندگان شورای عالی مبارزه با پولشویی و دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان‌های ثبت املاک و ثبت شرکت‌ها به ایجاد دستورالعمل مناسب و پایگاه اطلاعاتی مبادرت کند که در جلسات آینده پیشنهادهای آن ارائه می‌شود.
حسینی تصریح کرد: با تصویب ۱۴ دستورالعمل امروز و الحاق آن به دستورالعمل‌های حوزه بورس و گمرک و به ویژه بانک به میزان قابل توجهی تاسیسات برای مبارزه با پولشویی در حوزه مالی کشور ایجاد می‌شود.

منبع : دنياي اقتصاد

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.