نرم افزارحسابداری صدگان

ارائه نخستین اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مشمولان جدید

0 551

حسابداراپ

بر اساس قانون، ارائه نخستین اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مشمولان مرحله پنجم اجرای این قانون از امروز پنج شنبه اول دیماه ۹۰ برای عملکرد سه ماه فصل پائیز سال جاری آغاز و تا ۱۵ دیماه جاری ادامه دارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرحله پنجم مشمولان قانون مالیات بر ارزش افزوده به گفته علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی شامل همه اشخاص حقوقی با درآمد سالانه دست کم یک میلیارد ریال است که دوره های قبل مشمول نشده اند و از اول پائیز امسال مشمول شدند.
مشمولان حقوقی دارای درآمد سالانه ۱۰۰ میلیون تومانی که از اول پائیز سال جاری مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شده اند، موظف شده اند ۴درصد از قیمت فروش کالا و یا خدمات را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از خریدار دریافت کرده و در پایان سه ماه به مدت ۱۵ روز این درآمد مالیاتی را اظهار و به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند.

پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری فارس ، قانون مالیات بر ارش افزوده به عنوان نخستین قانون مالیات بر درآمد از مهر ۱۳۸۷ به مدت ۵ سال آزمایشی در کشور شروع شد و ابتدا از حلقه واردات و صادرات و شرکتهای بزرگ شروع شد ، در مراحل بعدی شرکتهای متوسط و عمده فروشان اصناف را در برگرفت و کم کم در آینده واحدهای خرده فروشی و مغازه های سر کوچه ها هم را شامل خواهد شد.

نرخ قانون مالیات بر ارزش افزوده از مهر ۸۷ تا اول سال جاری ۳ درصد شامل ۱.۵ درصد مالیات و ۱.۵ درصد عوارض بود که با تصویب نمایندگان مجلس، این نرخ از اول برنامه پنجم سالی یک درصد با افزایش نرخ روبه رو خواهد شد به گونه ای که تا در پایان برنامه به نرخ ۸درصد برسد.

هدف از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر کسب درآمد برای دولت، شفاف شدن جریان کالا و خدمات در کشور و روشن شدن وضع درآمد افراد، اصناف و شرکتها برای گرفتن مالیات واقعی بردرآمد سالانه است و به این خاطر برخی اصناف و گروهها در برابر اجرای این قانون از خود مقاومت نشان می دهند.

از طرفی طبق قانون برنامه پنجم دولت مکلف شده تا پایان قانون برنامه پنجم در ۱۳۹۵ همه بودجه جاری خود را از محل مالیات و عوارض تامین کرده و درآمد نفت صرف سرمایه گذاری زیر بنایی برای نسلهای حال و آینده شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.