نرم افزارحسابداری صدگان

اعلام تاريخ ثبت نام، آموزش و اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در رابطه با مؤديان مرحله پنجم

4 1,260

حسابداراپ

در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده و بنا به اختيارات حاصل از مقررات ماده «۱۸» اين قانون، بدينوسيله فعالان اقتصادي( عرضه كنندگان كالا و ارائه دهندگان خدمات) مشمول مرحله پنجم ثبت نام و اجراي نظام ماليات بر ارزش افزوده را به شرح زير تعيين و اعلام مي‌نمايد:

۱- مشمولين مرحله پنجم ثبت نام و اجراي قانون

۱-۱ كليه اشخاص حقوقي كه تا كنون و بر اساس شرايط مراحل اول ، دوم، سوم و چهارم ثبت نام، مشمول اجراي نظام ماليات بر ارزش افزوده نگرديده‌اند، در صورتي كه درهر يك از سال‌هاي ۱۳۸۷، ۱۳۸۸ يا ۱۳۸۹ مجموع فروش كالاها و ارائه خدمات (غيرمعاف يا معاف و غيرمعاف) آنها يك ميليارد ريال وبيشتر ‌باشد مشمول مرحله پنجم ثبت نام و اجراي قانون خواهند بود.

۲-۱ كليه اشخاص حقوقي كه قبل يا بعد از سال ۱۳۹۰ ايجاد، تأسيس و به ثبت رسيده يا مي‌رسند و حائز شرايط مذكور نگرديده‌اند، در صورتي كه مجموع فروش كالا و ارائه خدمات (غير معاف يا معاف و غير معاف) آنها در سال ۱۳۹۰ يا سال‌هاي بعد، به يك ميليارد ريال و بيشتر برسد، از اولين دوره مالياتي بعد از رسيدن به آستانه مذكور، مشمول مرحله پنجم ثبت نام و اجراي قانون خواهند شد.

۳-۱ اشخاص حقوقي كه صرفاً به فعاليت عرضه كالا و ارائه خدمات معاف موضوع ماده«۱۲» قانون ماليات بر ارزش افزوده اشتغال دارند، از ثبت نام و اجراي قانون در اين مرحله مستثني مي باشند.

۲- مهلت و چگونگي ثبت نام

۱-۲ از اشخاص حقوقي مشمول مرحله پنجم ثبت نام و اجراي قانون در خواست مي‌گردد، از تاريخ درج اطلاعيه در جرايد لغايت ۳۱/۰۵/۱۳۹۰ با مراجعه به سامانه اينترنتي عمليات الكترونيكي ماليات بر ارزش افزوده به نشاني www.evat.ir نسبت به ثبت نام جهت آموزش و اجراي اين نظام مالياتي اقدام نمايند تا در صورت نياز به آموزش مقدمات آموزش آنان فراهم گردد. ضمناً راهنماي چگونگي ثبت نام در سايت مزبورقابل دسترسي است.

پندار سیستم

۲-۲ كليه اشخاص حقوقي كه از تاريخ ۰۱/۰۱/۱۳۹۰ به بعد به حد آستانه فروش كالا و ارائه خدمات در سال ۱۳۹۰ و يا سال‌هاي بعد مي‌رسند، از اولين دوره مالياتي بعد از رسيدن به حد آستانه مذكور در سال مورد نظر (يك ميليارد ريال و بالاتر) مشمول اجراي مقررات قانون ماليات بر ارزش افزوده از جمله ثبت‌نام، صدور صورتحساب و … خواهند بود.

مثال (۱): شركتي قبل از سال ۱۳۹۰ به ثبت رسيده و در سال‌هاي قبل به حد آستانه فروش كالا و ارائه خدمات (يك ميليارد ريال و بالاتر) نرسيده است. اما تا تاريخ ۱۵/۰۶/۱۳۹۰ به حد آستانه مزبور مي‌رسد. بنابراين شركت مذكور مشمول اجراي مقررات قانون ماليات بر ارزش افزوده از تاريخ ۰۱/۰۷/۱۳۹۰ (اول دوره مالياتي پائيز) خواهد بود.

مثال (۲): شركتي در تاريخ ۱۰/۰۷/۱۳۹۰ به ثبت مي رسد و تا تاريخ ۳۰/۰۹/۱۳۹۰ به حد آستانه فروش كالا و ارائه خدمات (يك ميليارد ريال و بالاتر) خواهد رسيد، بنابراين شركت مذكور مشمول اجراي مقررات قانون ماليات بر ارزش افزوده از تاريخ ۰۱/۱۰/۱۳۹۰ (اول دوره مالياتي زمستان) خواهد شد.

۳- تاريخ اجراء و تكاليف قانوني

اشخاص حقوقي مشمول مرحله پنجم ثبت نام و اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده از تاريخ ۰۱/۰۷/۱۳۹۰ مكلف به اجراي كليه تكاليف و مقررات قانون ماليات بر ارزش افزوده از جمله صدور صورتحساب، درج و وصول ماليات و عوارض متعلقه و همچنين تسليم اظهارنامه مالياتي و پرداخت ماليات و عوارض در مهلت مقرر مي باشند.
لازم به ذكر است مهلت مذكور براي اشخاص حقوقي كه طي سال ۱۳۹۰ يا سال‌هاي بعد، حائز شرايط مرحله پنجم مي شوند از تاريخ اولين دوره مالياتي بعد از مشموليت خواهد بود.

قابل توجه مؤديان محترم

۱- مراكز خدمات موديان ماليات بر ارزش افزوده در كليه استانهاي كشور آماده راهنمايي و پاسخگويي به سؤالات عمومي و همچنين ارائه اطلاعات مورد نياز و انجام عمليات ثبت نام الكترونيكي اين مرحله از ثبت نام خواهند بود. (فهرست مراكز مزبور و شماره تلفن آنها در سامانه اينترنتي عمليات الكترونيكي ثبت نام www.evat.ir قابل دسترسي است.)

۲- در صورت نياز به آموزش اين نظام مالياتي مؤديان مي توانند با مراجعه به سايت مزبور يا به ادارات كل امور مالياتي استان و شهرستان ذيربط براي آموزش نيز ثبت نام نمايند، تا اقدام لازم براي آموزش آنها كه به صورت رايگان خواهد بود، بعمل آيد.

اين اطلاعيه در حكم بخشنامه براي ادارات كل امور مالياتي محسوب مي‌گردد.
«روابط عمومي سازمان امور مالياتي كشور»

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. وحید می گوید

    سلام شرکتی داریم که دفاتر قانونی ندارد و تا کنون ثبت نام و گواهینامه ارزش افزوده دریافت نکرده نمایندگی پخش لوازم ساختمانی هستیم از مشتری هم مبلغ ارزش افزوده نگرفته ایم اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده هم ندادیم ایا مشمول ÷رداخت ۹ درصد ارزش افزوده در سال ۹۴ هستیم یا خیر راهنمایی فرمائید

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله از تاريخ ثبت شركت و يا مرحله دوم ماليات ارزش افزوده مشمول هستيد.
    بايستي ثبت نام كنيد و درفاكتور ها اعمال و اظهار نامه بفرستيد.

  3. تهماسب کرمی می گوید

    سلام. آیا شرکتهای پیمانکاری که در سالهای ۸۷تا ۹۰که در آمد بالای یک میلیارد به بالا بوده مشمول مالیات ارزش افزوده در آن ساله ها می باشند؟

  4. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    شش مرحله ثبت نام را اینجا دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.