نرم افزارحسابداری صدگان

ممنوعیت خرید دولتی بدون ایران‌کد

1 584

حسابداراپ

 به‌زودی تمام دستگاه‌های دولتی باید خرید‌های خود را با ایران‌کد انجام دهند و بدون آن هیچ خرید دولتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

.
احمد غلام‌زاده، مدیرعامل مرکز شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: تاکنون الگوی اجرایی مشخصی برای ارتقا بهره‌وری بنگاه‌ها طراحی نشده است و امروز ایران‌کد با طراحی این الگو و آزمودن آن در برخی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور آمادگی آن را دارد تا به طور رسمی آن را به تمام بنگاه‌ها ارایه کند.

.
وی افزود: این الگو براساس استانداردهای اطلاعاتی ایران‌کد و یک نظام کدینگ شرکتی بنا شده و امکان مدیریت بهینه موجودی و خرید برای بنگاه‌ها فراهم می‌کند تا جایی که می‌تواند ۴۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد.

.
غلام‌زاده گفت: ایران‌کد از طریق شناسایی قطعات مشترک، استانداردسازی اطلاعات و اشتراک‌گذاری آن هزینه‌هایی مثل خریدمواد اولیه کاستن از تنوع کالایی غیرضرور و هزینه‌بر و کاستن از هزینه‌های سربار از قبیل حمل‌ونقل و نیروی انسانی را مدیریت می‌کند.

 .

پندار سیستم

وی افزود: در ایران کد کاهش تنوع اقلام، کاهش هزینه‌های انبار، کاهش هزینه‌های سفارش، کاهش هزینه‌های خرید، کاهش هزینه‌های ناشی از تشخیص کمبود‌های غیرواقعی و کاهش خواب سرمایه تعریف شده و برای آن تخمین کمی در نظر گرفته شده است.

 .

غلام‌زاده گفت: شایسته است تا دولت دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌ها را نسبت به استفاده و به‌کارگیری این الگو ترغیب کند و حمایت لازم را انجام دهد به‌طوری که هم‌اکنون قوه مجریه، قوه قضاییه و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی از اطلاعات ایران کد استفاده می‌کنند و افزایش از استفاده از اطلاعات آن می‌تواند کمک موثری در بخش‌های مختلف داشته باشد.

.
وی افزود: سیستم تدارک الکترونیکی دولت در آینده نزدیک به ایران کد متصل می‌شود و خرید کالا بدون ایران کد توسط دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

 .

منبع:جهان صنعت

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. مجید آژ می گوید

    با سپاس از اطلاع رسانی شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.