نرم افزارحسابداری صدگان

تدوین سناریوی واحد اصلاح قانون کار

0 578

حسابداراپ

رییس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور از تدوین یک سناریوی واحد اصلاح قانون کار با تصمیم نمایندگان کارگری کشور خبر داد و گفت که به زودی برآیند نشست‌ها و مذاکرات ارایه می‌شود.

.
سیدمحمد یاراحمدیان در مورد اظهارات اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه آماده شدن لایحه اصلاح قانون کار برای ارسال به مجلس، دولت و پایان یافتن نظرخواهی از کارگران و کارفرمایان گفت: وزیر قبلا عنوان کرده بود که بدون نظر کارگر و کارفرما، کاری انجام نمی‌شود.

.
رییس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور نیز اظهار داشت: کارگران نیز تاکنون در قالب نشست‌های کمیته ملی اصلاح قانون کار، برنامه را به خوبی پیش برده‌اند و نشست پنجم نیز طی روزهای گذشته برگزار شد و توافقات خوبی نیز به دست آمد و بخش دیگری از مواد اصلاح قانون کار نیز مورد توافق طرفین قرار گرفت.یاراحمدیان همچنین از برگزاری نشست‌های دیگری در این زمینه خبر داد و تاکید کرد: با توجه به کیفیت نشست‌های برگزار شده به نظر می‌رسد که اختلاف زیادی بین نظرات نمایندگان عالی کارگری وجود نداشته باشد و فقط در برخی موارد نحوه بیان مطلب متفاوت است.

.
وی ادامه داد: تاکنون نیز هر یک از تشکل‌های کارگری به صورت جداگانه اقدامات خود را انجام داده‌اند و حالا نیز در قالب کمیته ملی اصلاح قانون کار به دنبال جمع‌بندی نظرات و ارایه یک پیش‌نویس حرکت می‌کنیم.این مقام مسوول کارگری کشور افزود: ما به دنبال ارایه یک پیش‌نویس و نظر واحد هستیم و رمز موفقیت ما نیز در اصلاح قانون کار در راستای منافع کارگران نیز این است که در چند نشست آینده به نظر واحد و اجماع دست پیدا کنیم.

.
به گفته یاراحمدیان، یک نظر واحد و مکتوب برگرفته از اقدامات همه گروه‌های کارگری ارایه خواهد شد البته هر یک از گروه‌ها در حال حاضر یک پیش‌نویس جداگانه نیز در اختیار دارند که توانسته‌اند از بین نظرات گروه‌های خود گردآوری کنند.

.
رییس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور با اشاره به انجام کار کارشناسی در زمینه اصلاح قانون کار و انطباق با استانداردهای بین‌المللی تصریح کرد: عمده بررسی‌ها و تلاش‌ها به یک نتیجه خواهد انجامید.

.
ارسال لایحه یک طرفه پایان عمر وزارت کار!

در عین حال عضو هیات‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت که در صورت ارسال لایحه اصلاح قانون کار به صورت یک طرفه از سوی وزیر به مجلس عمر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به اتمام می‌رسد.

پندار سیستم

.

 علی‌اکبر عیوضی با انتقاد از پیش‌نویس فعلی لایحه اصلاح قانون کار افزود: در صورت تصویب این لایحه پیش‌بینی می‌شود مبلغ عیدی کارگران ۳۰۰ هزار تومان تعیین شود. وی خواستار اصلاح قانون کار به صورت سه جانبه شد و به ایلنا گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را با اصلاح یک طرفه قانون کار اعلام کرده‌اند. عضو هیات‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در ادامه یادآور شد: در صورتی که این لایحه به تصویب مجلس برسد در آینده شاهد اعتراضات کارگران در سراسر کشور خواهیم بود.

.
ضرورت توجه مجلس  به منافع کارگران

همچنین عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مازندران گفت که از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در اصلاحیه قانون کار منافع کارگران را مد نظر قرار دهد تا حقی از آنان پایمال نشود.

.
مرتضی پاکزاد در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: با توجه به نقش موثر مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم مشکلات و موانع پیش روی کارگران در صحن علنی مجلس به صورت جدی پیگیری شود. وی اظهار داشت:

تقویت جایگاه کارگری، جلوگیری از تضعیف جایگاه تشکلات کارگری و ثابت ماندن سه جانبه گرایی جلسات حل اختلاف و جلوگیری از کاهش اعضای کارگری در هیات‌های حل اختلاف از انتظارات کارگران از نمایندگان مجلس محسوب می‌شود.

.

منبع:جهان صنعت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.