نرم افزارحسابداری صدگان

وجوه پذيره‌نويسي بانك آريا به صاحبان برمي‌گردد.

0 557

حسابداراپ

یک عضو شورای عالی بورس با اعلام اینکه وجوه مردم در پذیره‌نویسی ۱۰۰ میلیارد تومانی بانک آریا در حساب بانک مرکزی محفوظ است، گفت: شورای عالی بورس به طور قطع این موضوع را بررسی خواهد کرد.

.

فضل‌الله معظمی در برابر این سوال که با توجه به انجام پذیره نویسی ۱۰۰ میلیارد تومانی سهام بانک آریا در شبکه بانکی و فرابورس و حضور سرمایه‌گذاران در این پذیره نویسی،آیا شورای عالی بورس این موضوع را بررسی خواهد کرد یا خیر، پاسخ داد: پذیره‌نویسی سهام این بانک براساس مصوبه هیات‌ پذیرش اوراق بهادار سازمان بورس و با تکیه بر مجوز بانک مرکزی صورت گرفته است. در این فرآیند ۹۰ میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی کشور و ۱۰ میلیارد تومان از طریق فرابورس جمع آوری شده است.

.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آماری از تعداد سرمایه‌گذاران در این پذیره نویسی ۱۰۰ میلیارد تومانی ندارد، ادامه داد: بنابراین با در نظر گرفتن اهمیت موضوع، شورای عالی بورس به طور قطع نسبت به انجام بررسی‌های لازم در این خصوص اقدام خواهد کرد، زيرا با توجه به ابعاد گسترده آن باید به این پرونده به صورت جامع نگاه شود.

پندار سیستم

.

معظمی در واکنش به این سوال که ۱۰۰ میلیارد تومان جمع آوری شده در کدام حساب قرار دارد و تکلیف مشارکت‌کنندگان در این پذیره نویسی چه خواهد شد، توضیح داد: وجوه واریزی در حساب بانک مرکزی بوده و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

.

وی افزود: همچنین آن دسته از کسانی که در این پذیره‌نویسی شرکت کرده و ارتباطی با موسسین نداشته باشند، موفق به دریافت وجوه واریزی خود شده و حقوق شان حفظ خواهد شد. این نکته در شورای عالی بورس مورد بررسی قرار گرفته، اما فرآیند بازگشت وجوه دریافتی از طریق بانک مرکزی خواهد بود.

.

منبع : دنياي اقتصاد

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.