نرم افزارحسابداری صدگان

اعتصاب پارچه فروشان ادامه دارد.(تمديد مهلت ثبت نام پارچه فروشان)

0 669

حسابداراپ

صنف پارچه فروشان بازار تهران که مدتی است در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده‌اند‌ از سازمان امور مالیاتی خواسته‌اند مهلت ثبت‌نام برای اجرای این قانون را تمدید کند.


این عده پیش از این حدود ۴۵ روز مغازه‌های خود را بستند و در آن مدت با مسوولان سازمان امور مالیاتی و نمایندگان مجلس دیدارهایی داشتند. در نهایت مذاکرات آنها به باز شدن مغازه‌ها منجر شد‌ اما بار دیگر این عده به تازگی مغازه‌های خود در راسته بازار تهران را تعطیل کرده‌اند.
با وجود اینکه آخرین مهلت ثبت‌نام برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده پایان شهریورماه بوده ‌است‌ اما ظاهرا این صنف برای پیوستن به مجریان قانون، تقاضا کرده‌اند مهلت ثبت‌نام برای آنها تمدید شود.

پندار سیستم

ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده پارچه‌فروشان تا پایان مهرماه
در همين حال رییس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که پارچه‌فروشان تا پایان مهرماه برای ثبت‌نام اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مهلت دارند.
علی عسکری با اعلام این خبر افزود: پارچه‌فروشان تا سی‌ام مهرماه فرصت دارند تا برای اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده ثبت‌نام کنند.
همچنین محمدقاسم پناهی، معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی با ابلاغ این موضوع به پارچه‌فروشان تاکید کرده که پایان مهرماه آخرین فرصت ثبت‌نام برای این صنف است.
پناهی از آغاز پنجمین مرحله از اجرای مالیات بر ارزش‌افزوده از ابتدای مهرماه جاری نیز خبر داد و گفت: اشخاص حقوقی که مجموع فروش کالا و ارایه خدمات آنها بیش از یک میلیارد ریال باشد، مشمول اجرای قانون شدند.
وی از اجرای مرحله پنجم مالیات بر ارزش‌افزوده از ابتدای مهرماه امسال خبر داد و گفت: برای مرحله پنجم در خردادماه فراخوان صادر کرده بودیم، سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای هر مرحله از مالیات بر ارزش‌افزوده فراخوان آموزش و ثبت‌نام صادر می‌کند.
معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در همان مرحله اولیه آموزش و ثبت‌نام تاریخ اجرا را نیز مشخص و اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: در خردادماه فراخوان آموزش و ثبت‌نام از مشمولان مرحله پنجم انجام شد.

وی مشمولان مرحله پنجم مالیات بر ارزش‌افزوده را صرفا اشخاص حقوقی اعلام کرد و افزود: افرادی که در مراحل چهارگانه قبلی مشمول اجرای این قانون نبودند در صورتی که در سال ۸۷، ۸۸ و ۸۹ مجموع فروش کالا و ارایه خدمات آنها معاف یا غیرمعاف یا توام باشد، مشمول این مرحله هستند،مشروط بر اینکه حجم فروش آنها بیش از یک میلیارد ریال باشد.

منبع : جهان صنعت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.