نرم افزارحسابداری صدگان

آیین نامه پاداش افزایش تولید اصلاح شد.

0 2,187

حسابداراپ

معاون روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی گفت: آیین نامه نحوه انعقاد قرار دادهای مربوط به تعیین و پرداخت پاداش افزایش تولید به منظور افزایش بهره وری اصلاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، ابراهیم نظری جلالی با بیان این مطلب افزود: به منظور ایجاد انگیزه برای تولید بیشتر، کیفیت بهتر، تقلیل ضایعات، افزایش علاقه مندی و بالا بردن سطح درآمد کارگران، قرارداد پرداخت پاداش افزایش تولید فی ما بین کارفرما و یا نمایندگان قانونی وی از یک طرف و تشکل قانونی کارگری در کارگاه از طرف دیگر و یا در صورت عدم وجود این تشکل، نمایندگان منتخب کارگران و یا شخص کارگر مطابق با آیین نامه ای که به تصویب وزیر کار وامور اجتماعی می رسد، منعقد می شود.

معاون روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی در ادامه اصلاح این آیین نامه را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به شرایط جدیدی که در طول دهه سوم انقلاب اسلامی در روند واحدهای تولیدی و صنعتی و…. از لحاظ تکنولوژی به وجود آمده و در راستای بند ۱۱ استراتژی های وزارت کار و امور اجتماعی و همچنین برنامه های راهبردی فوق العاده معاونت روابط کار و نیز زمینه سازی برای مشارکت کارگران به صورت فردی و گروهی در افزایش تولید، اصلاح این آیین نامه ضروری بود.

دبیر شورای عالی کار با تاکید بر ضرورت توجه به بنگاه های اقتصادی و تولیدی خاطر نشان کرد:با توجه به مقررات که تصریح می کند؛۲،۵ درصد از ۸ درصد متوسط رشد سالیانه در آمد ناخالص ملی باید از بهره وری کل سالانه محقق شود، در این زمینه بنگاه های اقتصادی، تولیدی،خدماتی، کشاورزی و… سهم بسزایی در تولید و محقق ساختن هدف مذکور خواهند داشت؛چنانچه به هر دلیلی عملکرد بنگاه های فوق منجر به ورشکستگی واحدها، بیکاری کارگران و معضلات اقتصادی شود، حفظ و تثبیت بنگاه های اقتصادی و صیانت از نیروی کار که عمده ترین وظایف وزارت کار وامور اجتماعی است، تامین نخواهد شد.

پندار سیستم

وی تصریح کرد: این آیین نامه از سال ۱۳۷۰ تاکنون در بسیاری از بنگاه های اقتصادی تهیه و اجرا شده است، اما با توجه به گذشت زمان و پیشرفت صنایع و تکنولوژی و گسترش خطوط تولید کارخانجات قابلیت انعطاف نداشته و در عمل استفاده از این آیین نامه موجب محدودیت هایی برای بنگاه های اقتصادی ، تولیدی و…. شد که با اصلاح آن امیدواریم این نقیصه برطرف شود.

وی ادامه داد: در خصوص اصلاح این آیین نامه از کانون های عالی کارفرمایان و شوراهای اسلامی کارگران، همه صاحب نظران بخش های تولیدی، سازمان ذی ربط و…. و نیز با رعایت اصل سه جانبه گرایی در اصلاحات به عمل آمده، نظرخواهی صورت گرفت.

دبیر شورای عالی کار گفت: آیین نامه اصلاحی به عنوان مبنایی برای بنگاه های اقتصادی به منظور انعقاد قراردادهای بهره وری فی ما بین کارفرمایان و تشکل قانونی کارگران و در صورت عدم وجود این تشکل، نماینده منتخب کارگران و یا شخص کارگر تعیین شده است اما طرفین قرارداد می توانند با توجه به استراتژی های شرکت و با رعایت چارچوب ضوابط مربوط به ماده ۴۷ قانون کار نسبت به انعقاد قرار دادهای مورد نظر اقدام کنند.

ویژگی های مهم آیین نامه پاداش افزایش تولید


نظری جلالی، منعطف و کاربردی کردن این آیین نامه به منظور افزایش بهره وری و راندمان تولید، امکان انجام محاسبات مربوط توسط بخش های مالی بنگاه های اقتصادی و در نتیجه کاهش هزینه های کار فرما در خصوص انعقاد قرارداد با مشاورین تخصصی اعم از بخش خصوصی و دولتی را از ویژگی های مهم این آیین نامه برشمرد.

معاون روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی در ادامه افزود: لحاظ کردن نگرش فراتر از مقوله پاداش افزایش تولید با تکیه بر ارتقای بهره وری نیروی کار، انعطاف بیشتر در تنظیم قراردادهای افزایش تولید فی ما بین کار فرما و یا نمایندگان قانونی وی از یک طرف و تشکل قانونی کارگری و در صورت عدم وجود این تشکل با نماینده منتخب کارگران و یا شخص کارگر از طرف دیگر، از ویژگی های مهم دیگر این آیین نامه است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.