نرم افزارحسابداری صدگان

سیستم قبض انبار الکترونیک و تفاهم با وزارت بازرگانی

0 706

حسابداراپ

مدیر اتاق پایاپای شرکت بورس کالای ایران از عقد قرار‌داد با انبارهای مختلف برای تسریع در تحویل کالاهای معامله شده به عنوان برنامه در دست اقدام شرکت بورس کالا خبر داد.

عباس یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب یادآور شد: این انبارها تضمین لازم را برای نگهداری کالاها در اختیار بورس قرار داده‌اند.

وی از امضای قرار‌داد با یک انبار در مشهد نام برد و اظهار کرد: با انبار زیره و زعفران بورس کالا در مشهد تفاهمنامه‌هایی امضا شده است. وی افزود: کالاهای ذکر‌شده‌ای که بخواهد در تالار نمایندگی کارگزاران مشهد عرضه شود، تحت پوشش این انبار قرار می‌گیرد بعد از انجام آزمایش روی کالا و تایید استاندارد‌های موردنظر بورس توسط مسوولان انبار، کالا پلمپ شده و پس از معامله در تالار و تسویه‌ حساب توسط خریداران کالای یادشده و صدور قبض انبار تفکیکی، کالا به خریدار تحویل داده می‌شود.

پندار سیستم

مدیر اتاق پایاپای بورس کالا از قرار‌داد با انبار در بندرانزلی نیز یاد و خاطرنشان کرد: قرار‌داد همکاری با انبار در بندر انزلی در حال انجام است. وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل منطقه آزاد انزلی برای واردات محصولات فولادی و برخی کالاهای کشاورزی، شرکت بورس کالا در نظر دارد از انبارهایی در این منطقه به صورت تحت کلید شرکت بورس استفاده کند که تفاهمنامه آن در حال نهایی‌شدن است.

یعقوبی همچنین اظهار کرد: طبق همکاری با وزارت بازرگانی در صورت عقد تفاهمنامه با استفاده از سیستم قبض انبار الکترونیک کالاهایی را در انبارهایی با این پوشش سیستمی تحت کلید بورس قرار خواهیم داد.

وی درباره نوع کالاهایی که در انبارهایی با سیستم قبض انبار الکترونیکی نگهداری خواهند شد، گفت: نوع کالا‌ها براساس شرایط زمانی تعیین می‌شود.

منبع : جهان صنعت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.