نرم افزارحسابداری صدگان

کاهش کارمزد معاملات سهام در حال بررسی است.

0 556

حسابداراپ

دستورالعمل اوراق خزانه اسلامی توسط دولت ابلاغ شده و با همکاری بانک مرکزی و خزانه داری کل کشور اولین سری از اوراق قبل از پایان سال عملیاتی می شود.


رییس سازمان بورس از انتشار اوراق استصناع و اوراق خزانه اسلامی قبل از پایان سال خبر داد.

دکتر علی صالح آبادی در پاسخ به این سوال که قبل از پایان سال چه ابزارهای مالی منتشر می شود؟ گفت: اوراق استصناع در کمیته فقهی نهایی شده و دستورالعمل آن تصویب و ابلاغ شده است.

وی افزود: بنابراین در بازار سرمایه شاهد عرضه اولین اوراق استصناع قبل از پایان سال خواهیم بود.

صالح آبادی به ویژگی های این اوراق اشاره کرد و افزود: اوراق استصناع مشابه اوراق مشارکت بوده با این تفاوت که در این اوراق نرخ سود اوراق از پیش تعیین شده است و در چارچوب قرارداد استصناع بوده و برای پروژه های مختلف قابلیت استفاده دارد.

وی در ادامه به انتشار اوراق خزانه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: دستورالعمل اوراق خزانه اسلامی توسط دولت ابلاغ شده و با همکاری بانک مرکزی و خزانه داری کل کشور اولین سری از اوراق قبل از پایان سال عملیاتی می شود.

وی یاد آور شد: با توجه به دستورالعملی که به تصویب دولت رسیده است معاملات ثانویه این اوراق صرفا در بورس و فرابورس خواهد بود.

پندار سیستم

رییس سازمان بورس در مورد اوراق اختیار معامله گفت: دستورالعمل و ضوابط این اوراق به بورس تهران ابلاغ شده و ابزار اختیار معامله به بورس تهران منتقل شده است.

 بررسی کاهش کارمزدها در دستور کار

رییس سازمان بورس اوراق بهادار درباره آخرین اقدامات در حوزه سهام عدالت نیز گفت: معاملات سهام عدالت پس از تعیین تکلیف در دولت انجام می‌‌شود و این بخش نیازمند کار کارشناسی فراوانی است.

وی در پاسخ به این سوال که عرضه محصولات پتروشیمی با توجه به گفته‌های وزیر صنعت همچنان دارای اشکالاتی است، اظهار داشت: اتاق گفت‌وگویی میان سازمان بورس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشکیل شده و در این جلسات موارد به صورت کارشناسی مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی همچنین درباره آخرین اقدامات در حوزه سهام عدالت تاکید کرد: معاملات سهام عدالت پس از تعیین تکلیف در دولت در بورس عملیاتی خواهد شد، بنابراین هم‌اکنون این موضوع در دستگاه‌های دولتی در حال پیگیری است. پیش از ورود سهام عدالت و معاملات آن باید فرهنگ سازی‌های لازم انجام شود.

صالح‌آبادی در مورد کاهش نرخ کارمزدها نیز ابراز داشت: این موضوع در حال کارشناسی قرار گرفته و مذاکرات و بررسی‌های لازم در این‌باره آغاز شده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره این موضوع که آیا امکان اختصاص بخشی از کارمزدها به توسعه حوزه فناوری اطلاعات و معاملات برخط وجود دارد، گفت: این موضوع نیز از جمله پیشنهاداتی است که در حال بررسی آن هستیم.

 منبع : سنا


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.