نرم افزارحسابداری صدگان

در مسیر حذف کاغذ از بیمه‌ها

0 149

حسابداراپ

مدیر توسعه و نوآوری بیمه مرکزی گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ هزار نسخه دارو مربوط به بازه یکم تا بیستم اسفند ماه از بیمه تامین اجتماعی به دست بیمه مرکزی رسیده که حدود یک سوم آن به مرحله پرداخت رسیده است. بیمه سلامت نیز تاکنون اطلاعات نسخ مربوط به این بازه را ارسال نکرده است.

آقای صادق کیان، مدیر توسعه و نوآوری بیمه مرکزی در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، گفت:ما سه مولفه از وزارت بهداشت در فرایند نسخه‌های سرپایی دریافت می کنیم که عبارت است از نسخه نویسی خدمت، پیچی خدمت و نسخه پیچی دارو. تکلیف اخیر بیمه مرکزی مرتبط است با نسخه پیچی دارو. بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه را از یکم اسفند ملزم به رسیدگی به پرونده‌های نسخ دارویی به صورت الکترونیکی کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور بیمه مرکزی، نسخه دارویی باید به صورت الکترونیکی دریافت و در روند ارزیابی قرار گیرد، ادامه داد: از یکم تا بیستم اسفند ماه، تعداد ۴۵۷ هزار و ۴۶۷ نسخه الکترونیکی به سمت بیمه مرکزی ارسال شده که ۴۰۱ هزار و ۳۵۱ نسخه مربوط به دوره ۱ تا ۲۰ اسفند است که تمامی نسخ دریافت شده که در این بازه انجام شده است مربوط به سازمان تامین اجتماعی است. از این تعداد حدود یک سوم نیز به مرحله پرداخت رسیده است.
کیان همچنین گفت: بیمه سلامت تعداد ۵۸ هزار و ۵۱۴ نسخه پیچی دارو ارسال کرده، اما هیچ کدام مربوط به بازه یک تا بیستم اسفند نیست.
وی ادامه داد: از مجموع حدود ۴۰۰ هزار نسخه دریافت شده دراین بیست روز، ۸۰ درصد کمتر از ۷ روز به دست بیمه مرکزی و سپس به شرکت‌های بیمه برای رسیدگی رسیده است. ۲۰ درصد مابقی نیز بیش از ۷ روز طول کشیده است. کاهش این فاصله زمانی مستلزم این است که داروخانه‌ها بلافاصله پس از اینکه اطلاعات را وارد سیستم خودشان کردند، در پنل‌های مربوط به بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت هم وارد کنند که به هاب درمان بیمه مرکزی برسد که بیمه‌های تکمیلی امکان رسیدگی سریع‌تر را داشته باشند.
مدیر توسعه و نوآوری بیمه مرکزی درباره نحوه رسیدگی الکترونیکی نیز گفت: فرایند رسیدگی به این صورت است که اطلاعات برای بیمه‌های تکمیلی ارسال میشود به محض دریافت اطلاعات یک پیامک یا اعلان برای بیمه شده ارسال میشود با این جزئیات که این نسخه از طریف این داروخانه و به این مبلغ درج شده. اگر مورد پذیرش هست اعلام شود و اگر خلاف این هست مدارک برای رسیدگی بارگذاری شود، بیمه مرکزی اعلام کرده که شرکت‌های بیمه باید ۵ روز کاری به بیمه شده مهلت بدهند که اطلاعات الکترونیکی را بررسی کند و اگر مغایرتی وجود داشته باشد اعلام کند. اگر هیچ اقدامی انجام ندهد به منزله پذیرش تلقی میشود و بعد از ۵ روز به صورت خودکار به فرایند ارزیابی شرکت بیمه وارد میشود؛ و براساس قرار داد شرکت بیمه با بیمه گذار محاسبات انجام میشود و در فرایند پرداخت می رود.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.