نرم افزارحسابداری صدگان

هشت بانک اصلاح نشوند به سمت انحلال می‌رویم

0 276

حسابداراپ

دکتر محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در همایش چشم انداز اقتصاد ایران با بررسی عوامل ساختاری و تاریخی تورم مزمن و ناترازی ها در اقتصاد ایران به تشریح برنامه های بانک مرکزی برای رفع ناترازی ها و بازگشت اقتصاد به مدار ثبات و آرامش و رشد اقتصادی پرداخت.

وی با اشاره به تشدید ناترازی های اقتصاد ایران در دهه ۹۰ و اثر آن بر افزایش نرخ تورم گفت: بانک مرکزی با سیاست پولی فعال و کنترل رشد نقدینگی برای مهار و کنترل تورم اقدام خواهد کرد.

فرزین با اشاره به اقداماتی که بانک مرکزی ناظر بر اصلاح ناترای بانک  ها و موسسات اعتباری اجرا کرده و در دست اجرا دارد، گفت: در سال اینده سیاست های اصلاحی در جهت سالم سازی ترازنامه بانک ها در دستور کار جدی سیاستگذاری پولی و بانکی خواهد بود.

پندار سیستم

 امسال بانک مرکزی از ابتدا بعد از انکه جمع بندی شد که سه موسسه قادر به ادامه کار نیستند با یک برنامه اطلاع رسانی مشخص کار دنبال شد و هر سه موسسه با کمترین حواشی منحل شدند.  برای تعدادی از بانک‌ها برنامه اصلاحی ارائه شده و در حال اجرای این برنامه اصلاحی هستند هرچند پیش از این بارها عنوان شده که  بخشی از ناترازی بانک‌ها ناشی از ناترازی موجود در دولت است و ناترازی به نظام بانکی منتقل شده است تاکنون  به ۸ بانک برنامه اصلاحی داده ‌ایم و دائما این برنامه را پیگیری می ‌کنیم تا به نتیجه برسد.

 رئیس کل بانک مرکزی افزود: هم اکنون متاسفانه با انباشت زیادی از دارایی‌ها و شرکت‌هایی که ارتباطی با فعالیت بانک‌ ها ندارند، مواجه هستیم. لذا بانک‌ها را تخصصی خواهیم کرد و هر بانک بر اساس تخصص خود می‌تواند به فعالیت ‌های مختلف بپردازد و از ابزارهای مختلف استفاده کند. تخصصی نبودن بانک‌ها و فعالیت در تمام حوزه‌های اقتصادی مسئله‌ای است که در دنیا نیز مرسوم نیست و باید اصلاح شود.

آیین نامه‌ های این اقدام در حال تدوین است و کم کم وارد اجرایی کردن آن ‌خواهیم شد. در رابطه با بانک‌هایی که اصلاح نشوند، به سمت برنامه انحلال، ادغام یا توقف حرکت خواهیم کرد تا هزینه هایی که به جامعه  ایجاد می‌کنند را کاهش دهیم. در این مسیر از قانون فیصله استفاده خواهیم کرد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.