نرم افزارحسابداری صدگان

هر موسسه و بانکی که اصلاح نشود را منحل می‌کنیم

0 156

حسابداراپ

محمدرضا فرزین بعدازظهر امروز در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت:

 تمرکز صرف فقط بر نظام بانکی که بسیاری از بانک های ما مشکل کفایت سرمایه دارند می‌تواند آثار تورمی داشته باشد‌، افزود: البته در ادامه راه در سال آینده سیاست اساسی ما این است که اصلاحات اساسی در نظام بانکی انجام دهیم و ممکن است پر هزینه باشد ولی تا اصلاحات را انجام ندهیم نمی‌توانیم در یک مسیر با ثبات قرار بگیریم.

وی با اشاره به برنامه انحلال سه موسسه اعتباری در سال جاری، گفت: تاکنون دو موسسه منحل شده و یک موسسه دیگر را بزودی منحل می‌کنیم و برای سال آینده نیز ۸ بانک را در مسیر اصلاح قرار داده‌ایم و هر موسسه و بانکی که اصلاح نشود را منحل خواهیم کرد‌.

فرزین تاکید کرد: باید مسیر اصلاحات این ۸ بانک طی شود و ناترازی‌شان کاهش یابد اگرچه برخی ناترازی بانک‌ها از ناترازی اقتصاد و ناترازی دولت است‌ ولی در نظام بانکی به دنبال کاهش ناترازی هستیم تا مسیر تورمی را در کشور متعادل کنیم.

رئیس شورای پول و اعتبار ادامه داد: در مورد بازار ارز سیاست ما همچنان سیاست پیش‌بینی‌پذیر کردن نرخ ارز از مسیر مرکز مبادله است و این مرکز نهاد اصلی بانک مرکزی برای تامین نیازهای ارزی کشور است.

پندار سیستم

فرزین با بیان اینکه سال قبل نوسانات شدیدی در نرخ ارز داشتیم گفت: بر این اساس سیاست‌هایی را تعیین کردیم و با تشکیل مرکز مبادله تلاش کردیم به نرخ باثباتی برسیم.

 به‌زودی بازار سلف ارز در مرکز مبادله راه‌اندازی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ارز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها در مرکز مبادله عرضه می‌شود، اظهارداشت: در بازار ارز بزودی ارز بازار سلف را راه اندازی می‌کنیم تلاش ما این است که ارز را حداقل برای یک ماه پیش فروش کنیم و به تدریج دوره آن را طولانی‌تر کنیم.

فرزین گفت: همانطور که اشاره شد از مرکز مبادله در تامین ارز کشور استفاده می‌کنیم و با توجه به ذخایر مناسبی که داریم فکر می‌کنم در سال آینده بتوانیم ارز بیشتری را در خدمت تولید کشور قرار دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره منفی شدن تراز گمرکی کشور، گفت: این به معنای آن است که صادرات کالاهای غیرنفتی کاهش و واردات آن افزایش یافته است. اگر تلاش کردیم واردات متوقف نشود به این دلیل است که نمی‌خواهیم رشد متوقف شود زیرا اگر ارز برای واردات کالا و ماشین آلات قرار ندهیم رشد متوقف خواهد شد.

به گفته وی در ۹ ماهه امسال بیش از ۸۷.۷ درصد واردات به محصولات واسطه ای و سرمایه ای اختصاص داشته و ارز آن تامین شده است‌ .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.